قطع راه، برق و آب در برخی مناطق سیل زده کرمان

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان گفت: با سیلابی شدن رودخانه‌ها راه، آب و برق برخی مناطق روستایی جنوب استان قطع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان -مجید سعیدی با اشاره به وقوع سیل در روز‌های گذشته در استان کرمان و بارندگی‌هایی که از دو روز قبل در استان آغاز شده است، گفت:  راه روستایی برخی مناطق در رودبار جنوب به دلیل کوهستانی و صعب العبور بودن مسدود است.

به گفته سعیدی در برخی از نقاط جنوب استان آبگرفتگی منازل گزارش شده است که ساکنان آن‌ها جابه‌جا شده اند و به آن‌ها پتو، چادر و مواد غذایی اهدا شده و اسکان داده شده اند.

او گفت: قطعی برق در حوزه کوهستانی ریگان و قلعه گنج  و همچنین قطعی آب نیز در ۱۷ منطقه منوجان داشتیم که در حال برطرف شدن است.

به گفته سعیدی خطوط تلفن مشکل خاصی ندارند و آنتن دهی خوب است.

او گفت: به دلیل اینکه خط انتقال برق و مسیر تردد برخی از روستا‌ها از مسیر رودخانه‌ها عبور می‌کند و این رودخانه‌ها در حال حاضر سیلابی هستند، تردد در این مسیر‌ها تا فروکش کردن سیلاب‌ها امکان پذیر نیست.

او می گوید: با وجودی که میزان بارش‌ها کمتر از دفعه قبل بوده است ، اما حجم آب اینبار بسیار بیشتر است و آن هم به دلیل اشباع رطوبت خاک می باشد.

او گفت: در ۳ روستای رودبار جنوب هنوز راه ارتباطی قطع است و خدمات دهی صورت نگرفته است در قلعه گنج نیز دو روستا دچار آبگرفتگی منازل شده اند.

به گفته او با فروکش کردن آب میزان خسارت ها بررسی خواهد شد و هم اکنون  به پل‌ها و ابنیه فنی خسارت وارد شده است.

انتهای پیام /ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار