ستاد اجرایی فرمان امام به زلزله زدگان دنا تسهیلات می دهد

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام در کهگیلویه و بویراحمد گفت:به منازل آسیب دیده در زلزله سی سخت و به تعداد ۶۸۰ واحد دیگر تسهیلات داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - شایان نادری گفت: در بحث کمک‌ به واحدهای آسیب دیده و تخریب شده شهر زلزله ‌زده سی سخت در یک مرحله  ۱۲۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض ۱۰ میلیون تومانی به ۹۰۰ واحد در این شهرستان اجرایی شد.

او گفت: در مرحله دوم به منازل روستایی آسیب دیده از زلزله در شهرستان دنا به تعداد ۶۸۰ واحد تسهیلات داده می‌شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در کهگیلویه و بویراحمد گفت: تسهیلات ۶۸ میلیارد ریالی به ازای هر واحد ۱۰ میلیون تومان ارائه خواهد شد.

نادری گفت: ارائه این تسهیلات از هفته آینده طی تفاهم‌نامه‌ای که با بانک مسکن داشتیم مرحله به مرحله به حساب خانوارها واریز می شود.

او گفت:  بر این اساس ۱۹۰ میلیارد ریال به واحدهای آسیب دیده از زلزله در حوزه شهری و روستایی به صورت کمک بلاعوض ۱۰ میلیون تومانی از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) کمک شده که توسط بنیاد مسکن به خانوارها ارائه خواهد شد.

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر شامگاه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ شهر سی سخت را لرزاند.

در پی وقوع زلزله ۵ و ۶ دهم ریشتری به ۳ هزار و ۷۰۰ واحد از منازل مسکونی خسارت وارد شد.

۸۰۰ واحد به علت خسارت ۶۰ تا ۱۰۰ درصد نیاز به بازسازی دارد و از مجموع ۳ هزار و ۷۰۰ واحد نیز ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هستند.

از مجموع ۸۰۰ واحد بازسازی ۴۲۰ واحد شهری و ۳۸۰ واحد روستایی و از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هزار و ۵۰۰ واحد شهری و هزار و ۴۰۰ واحد روستایی است.

میزان خسارت زلزله به واحد های تعمیری بین ۲۰ تا ۴۰ درصد و بر اثر این زلزله به ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خسارت معیتشی از جمله تخریب اسباب و وسایل منزل خسارت وارد شده است.

۶۴ تن در این زلزله دچار مصدومیت شدند.

 ۱۲ فروردین سال ۹۷ نیز زمین لرزه ۵.۲ ریشتری در شهرهای سی سخت و یاسوج خساراتی به بار آورد.

شهرستان ۴۲ هزار نفری دنا در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۱:۲۲ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
یه چند ماهی باید از این پول سود و وام بزن به جیب..آخه بک ماه گذشت پس کو بلاعوض؟؟؟؟