پارک علم و فناوری فارس ۴ تفاهم‌نامه همکاری را امضاء کرد

چهار تفاهم‌نامه همکاری پارک علم و فناوری فارس با سازمان جهاد کشاورزی فارس، دو پردیس با دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و شرکت فراسان به امضا رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - با حضور معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، چهار تفاهم‌نامه همکاری پارک علم و فناوری فارس با سازمان جهاد کشاورزی فارس، دو پردیس با دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و شرکت فراسان با همکاری و مشارکت طرفین جهت تاسیس راه اندازی و راهبری مرکز نوآوری و پردیس صنعتی و کامپوزیت شیمی و پلیمر، ایجاد بستری مناسب جهت تحقق اقتصاد دانش بنیان به عنوان زیرساخت است اقتصاد مقاومتی، تجهیز مرکز رشد و راه اندازی کارخانه تکنولوژی  به امضا رسید.

 رئیس پارک علم و فناوری فارس نیز در حاشیه بازدید معاون وزیر علوم از شرکت‌ها و کارگاه‌های برتر پارک علم و فناوری فارس گفت: امروز سه طرح اشتغالزایی با حضور معاون وزیر علوم در فارس با هدف بسترسازی برای اشتغال فن آموختگان دانشگاهی در شرکت‌های دانش بنیان و فناور پارک‌های علم و فناوری اجرایی خواهد شد.

امین ذوالقدر گفت: این سه طرح شامل دستیار فناوری، فن آموزی دانش آموختگان و پسا دکترای نوآورانه است که به تناوب اجرایی می‌شوند.

او گفت: طرح دستیار فناوری در پارک علم و فناوری فارس و ۱۰ پارک بزرگ کشور و دانشگاه‌ها از امروز در دستور اجرا قرار می‌گیرد.

رئیس پارک علم و فناوری فارس گفت: پردیس‌های مشترکی با دستگاه‌های اجرایی داشتیم که اولین پردیس مشترک با دانشگاه شیراز تحت عنوان دره فناوری اجرایی شده و امروز هم پردیس کشاورزی با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی فارس و دو پردیس با دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و شرکت فراسان اجرایی می‌شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی فارس تاکید کرد: دیگر نمی‌توان با توسعه افقی به دنبال تحول بود، بلکه باید توسعه عمودی را با رهگذر کردن از مسیر عملی کشاورزی، دنبال کنیم.

مجتبی دهقان پور گفت: یکی از رویکرد‌هایی که در روز معارفه‌خود بر آن تاکید کردم افزایش نفوذ علم در کشاورزی بود تا بتوانیم با مشارکت پیش قراولان این عرصه را عملیاتی کنیم.

او گفت: کشاورزی فارس دارای پتانسیل‌ها و قابلیت‌های بسیاری است و هم‌اینک این استان در حوزه تولیدات باغی مقام اول کشور، در حوزه زراعی رتبه دوم و در حوزه دام و طیور رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.
همچنین فارس مقام دوم در تامین امنیت غذایی کشور را دارد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: به طبع نقش برجسته این استان و ارتباطی که با پارک علم و فناوری استان خواهیم داشت رویکرد مدیریت مطلوب تری را در این حوزه دنبال خواهیم کرد، چرا که آنچه که می‌تواند به کشاورزی در شرایط فعلی که با تنگنا‌ها و تغییر اقلیمی مواجه هستیم، علمی کردن کشاورزی و دانش بنیان کردن کشاورزی است.

دهقان‌پور خاطرنشان کرد: بهره وری کشاورزی یکی از پارادیم‌های اصلی این حوزه است و لذا دانش بنیان کردن کشاورزی باید در راستای ارتقای بهره وری دنبال شود.

او ادامه داد: در بخش کشاورزی کشور ضریب نفوذ فناوری ۶ درصد است و در مقایسه با سایر کشور‌های دنیا انجام می‌گیرد این میزان کم است و می‌توان از بستر خوبی که ایجاد شده است این ضریب را افزایش داد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای ارتقای پردیس کشاورزی و برگزاری جلسه با شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها به کار خواهیم گرفت، گفت: دیگر نمی‌توان با توسعه افقی به دنبال تحول بود، بلکه باید توسعه عمودی را با رهگذر کردن از مسیر عملی کشاورزی، دنبال کنیم.

دهقان‌پور اظهار کرد: دفتر مراکز علمی و دانشگاهی می‌تواند مکان خوبی برای ساز و کار و ارتباط با دفاتر فناوری این حوزه ایجاد کند، باشد چرا که در بستر آن موضوع می‌توان ارتباط با مراکز علمی و دانشگاهی را تقویت و با تفاهم نامه‌ای که با پارک علم و فناوری انجام خواهد شد، شاهد تحول مطلوب در عرصه کشاورزی باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار