مکرون خواستار توافق امنیتی جدید اروپا با روسیه شد

در بحبوحه افزایش تنش‌های سیاسی میان روسیه و اوکراین، رییس جمهور فرانسه خواستار یک توافق امنیتی جدید با مسکو شد.

باشگاه خبرنگاران جوان- امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه همزمان با تشدید تنش ها میان کی یف و مسکو، خواستار توافق امنیتی جدید میان اتحادیه اروپا و روسیه شد. 

مکرون در زمانی که گفته می‌شود روسیه نیرو‌های نظامی خود را در مرز‌های اوکراین مستقر کرده بدون توضیح در مورد اینکه نظم جدید و ثبات منطقه‌ای که به دنبال آن است چه ویژگی‌هایی به دنبال دارد گفت: ما باید اطمینان حاصل کنیم که اروپا می‌تواند در هر شرایطی از منابع خود دفاع کند.

وی در حالی که اولویت‌های فرانسه برای ریاست بر اتحادیه اروپا را مطرح می‌کرد ادامه داد: من مطمئنم که اروپا صدای یکپارچه و متحد خود را در برابر هر گونه تجاوز به گوش جهان خواهد رساند.

برخی کشور‌های غربی در حال حاضر هراس دارند در میان اختلافات سیاسی آمریکا و روسیه در صورت بالا گرفتن تنش‌ها خواسته‌های امنیتی آن‌ها نادیده گرفته شود.

مکرون تاکید کرد: خوب است در شرایط فعلی آمریکا و اروپا با یکدیگر متحد شوند تا بتوانند هر گونه تهدیدی را خنثی کنند. ما باید یک بسته امنیتی مشترک و یک چشم انداز مشترک برای نظم امنیتی و ثبات جدید در منطقه ارائه کنیم. ما این پیشنهاد را قبل از هر اقدامی با روسیه و متحدانمان در ناتو در میان خواهیم گذاشت.

وی در ادامه تاکید کرد: اتحادیه اروپا باید به این مرحله برسد که مطمئن شود در بسیاری از مسائل وابسته به روسیه نیست.

در حالی که حدود سه ماه تا انتخابات ریاست جمهوری در فرانسه مانده، مکرون با تاکید بر اتحاد کشور‌های اروپایی در شرایط فعلی خاطرنشان کرد: آلمان و فرانسه می‌خواهند با گفتگو موضوع تنش‌های میان روسیه و اوکراین را حل و فصل کرده و راه حلی دیپلماتیک برای آن پیدا کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار