رئیس جمعیت هلال احمر کشور:

محموله ۴۰ تنی اقلام زیستی، وارد منطقه سیل‌زده جنوب کرمان شد

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: محموله ۴۰ تنی هلال احمر و اقلام زیستی و امدادی از استان‌های معین وارد منطقه سیل‌زده جنوب استان کرمان شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان -  پیرحسین کولیوند  گفت: به محض اعلام اخطار‌ها و هشدار‌های هواشناسی آمادگی‌های لازم در استان کرمان و سایر جا‌هایی که به عنوان معین انتخاب شده بودند انجام شد و بعد از وقوع سیل هم بدون فوت وقت امدارسانی‌های لازم انجام شد.

او می گوید: خیلی از روستا‌های استان کرمان، دچار آبگرفتگی و قطعی ارتباط شده و در محاصره سیل بودند و به دلیل تداوم بارش‌ها و شرایط جوی امکان امدادرسانی هوایی به سیل‌زدگان فراهم نبود.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: به محض قطع بارش‌ها و مساعد شدن شرایط جوی امدادسانی هوایی به روستا‌های صعب‌العبور آغاز شد و در حال حاضر سه فروند بالگرد در منطقه حضور دارند و امدادرسانی در حال انجام است.

به گفته او امدادرسانی ما به سیل‌زدگان متوقف نشده و از دیشب تا صبح، نیرو‌های جمعیت هلال احمر در روستا‌ها در حال امدادرسانی بودند و  در بازدید‌های میدانی دیدیم که تاکنون خدمات خوبی ارائه شده است.

کولیوند می گوید: این امدادرسانی‌ها باید سرعت بگیرد و از امروز صبح با توجه به مساعد شدن وضعیت جوی و آب و هوایی، این امدادرسانی‌ها چند برابر شده است.

به گفته او  محموله ۴۰ تنی اقلام زیستی هلال احمر به همت هواپیما‌های ارتش به کرمان منتقل شده است و اقلام زیستی و امدادی از استان‌های معین و همجوار نیز به صورت زمینی به کرمان ارسال شده و در حال توزیع است.

  منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.