رئیسی:

آمریکا توافق هسته‌ای را نقض کرد و باید جبران کند

رئیس جمهور کشورمان در مصاحبه با شبکه آر تی روسیه، از نقض توافق هسته‌ای از سوی آمریکایی‌ها سخن گفت.

باشگاه خبرنگاران جوان – حجت الاسلام و المسلین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان که به روسیه سفر کرده، در سخنانی از بدعهدی آمریکایی‌ها در نقض توافق هسته‌ای سخن گفت.

بدعهدی آمریکایی‌ها

رئیسی در مصاحبه اختصاصی با شبکه RT روسیه گفت: ایران مذاکرات هسته‌ای وین را به منظور بازگرداندن توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ بسیار جدی گرفت. مانع بازگرداندن این توافق، مخالفت واشنگتن با پایبندی اش به شروط این پیمان است.

رئیس جمهور کشورمان همچنین در این مصاحبه گفت: آمریکا توافق هسته‌ای را نقض کرده و خود باید آن را جبران کند.

وی در این مصاحبه که روز پنجشنبه پخش شد، خطاب به «مراد قاضیوف» (Murad Gazdiev) خبرنگار شبکه RT روسیه با اشاره به بد عهدی آمریکایی‌ها در دوران ترامپ گفت: آنچه که ما تا کنون دیده ایم، نقض تعهدات از جانب آمریکایی‌ها بوده است. آمریکا به شکل رسمی این توافق را نقض کرد.

بدعهدی اروپایی‌ها در قبال برجام

رئیسی در ادامه مصاحبه خود همچنین اعلام کرد طرف‌های اروپایی برجام - یعنی فرانسه، آلمان و انگلیس – نیز در اجرای تعهدات خود ذیل برجام دچار شکست شدند؛ چرا که تدابیری مناسب را برای مقابله با نقض برجام از سوی آمریکا اتخاذ نکردند.

رئیسی در ادامه مصاحبه خود افزود: آژانس بین المللی انرژی اتمی ۱۵ بار اعلام کرد که ایران تعهدات خود را اجرایی کرده و به تعهداتش پایبند بوده است؛ بنابراین ما تعهدات مان را اجرا کردیم؛ اما آن‌ها تعهداتشان را نقض کردند. آن‌ها بایستی تعهدات شان را اجرایی کنند. ما چیزی را نشکستیم.

رئیس جمهور کشورمان همچنین در خصوص بازگشت به برجام گفت: اگر طرف‌ها آماده برداشتن تحریم‌ها باشند؛ زمینه برای دستیابی به یک توافقنامه در خصوص مسأله هسته‌ای کاملا آماده است.

روابط ایران و روسیه

رئیس جمهور کشورمان همچنین در ابتدای مصاحبه خود با اشاره به سفر خود به روسیه گفت: ما با پوتین روابط دوجانبه و منطقه‌ای و بین المللی را مورد بحث قرار دادیم. به طور کلی آنچه که من از این نشست فهمیدم این است که مواضع روسیه و ایران در بسیاری از مسائل با همدیگر انطباق دارد و ما منافع مشترکی با روسیه داریم. این علاوه بر آن است که هر دو کشور همسایه از اعضای سازمان‌های بین المللی هستند.

او در ادامه افزود: ما قادر به همکاری از طریق سازمان شانگ‌های هستیم. فرصت‌های بسیاری در روسیه و ایران وجود دارد و این فرصت‌ها می‌تواند زمینه‌هایی حتی بزرگتر را برای تعامل در حوزه‌های اقتصادی، علاوه بر علوم، فناوری، هوافضا دفاع و امنیت کشور‌ها به وجود آورد. بنابر این زمینه‌های بسیاری برای همکاری وجود دارد.

وی در ادامه افزود: همچنین زمینه برای توسعه روابط مان در بخش‌های دیگر وجود دارد. رابطه ما با فدراسیون روسیه کوتاه مدت نیست و این روبط و همکاری‌ها بر پایه محکم روابط دو جانبه استوار است.

رئیس جمهور کشورمان همچنین در خصوص روابط راهبردی ایران و روسیه گفت: روابط ما با روسیه و با دیگر کشور‌ها مبتنی بر منافعه مشترک و تعامل ثمربخش استوار است. آنچه که ما امروز احساس می‌کنیم، این است که روابط خارجی ما با اصول ما همخوانی دارد. اصل مهم ما این است که بر کشور‌های دیگر مسلط نشویم و اینکه نگذاریم کشور‌های دیگر بر ما مسلط شوند. این یک اصل است. کسی نباید ظلم کند و کسی هم نبایستی از سوی دیگر کشور‌ها سرکوب شود. بنابر این پس از پیروزی انقلاب، ما این اصل را که باید ایران دولتی مستقل باشد، توسعه دادیم.

سلطه جویی آمریکایی‌ها

رئیسی همچنین در ادامه اعلام کرد: آمریکایی‌ها نمی‌خواهند کشور‌های مستقلی در جهان وجود داشته باشند. آن‌ها به دنبال آن هستند که کشور‌ها را به بردگی خود بگیرند. برای ۴۰ سال به برکت انقلاب اسلامی، ما در برابر سلطه آمریکا مقاومت کرده ایم.
ایران کشوری قدرتمند است

رئیس جمهور کشورمان در بخش دیگری از مصاحبه خود با شبکه RT روسیه گفت: ایران کشوری قدرتمند و مستقل است و روسیه نیز یک دولت قدرتمند و تأثیرگذار است. زمانی که دو کشور قدرتمند در کنار همدیگر می‌نشینند و خواهان توافق برای همکاری هستند، این مسأله برای آن‌هایی که قصد سلطه جویی دارند، دردناک خواهد بود. آنچه که ما در خصوص سیاست خارجی مان اعلام کردیم، این است که ما با تمامی کشور‌های جهان همکاری می‌کنیم و اگر کشور‌هایی هستند که می‌خواهند خصومت خود را نسبت به ما نشان دهند، قطعا با مقاومت مردم ایران روبرو خواهند شد. آنچه که در طول ۴۰ سال گذشت نشان داده ایم، این است که ما مردمی هستیم که زور را نمی‌پذیریم.

اتهامات در زمینه‌های سایبری

رئیس جمهور کشورمان در پاسخ به مجری برنامه پیرامون اتهاماتی که به شکل مداوم علیه ایران و روسیه در زمینه حملات سایبری مطرح می‌شود نیز گفت: شاید شما خبر حمله سایبری به پمپ‌های بنزین ایران را شنیده باشید. این حمله از کجا صورت گرفت؟ آن‌هایی که این حملات را انجام می‌دهند، ارتباطات از جمله ارتباطات سایبری را در کشور‌های مختلف و ایران تضعیف می‌کنند. آن‌ها خودشان بر این مسأله توافق دارند که حمله‌ای سایبری را بر تأسیسات هسته‌ای ما به اجرا گذاشتند. آن‌ها رسما گفتند که این کار از سوی صهیونیست‌ها و کشور‌هایی که به دنبال سلطه جویی اند، صورت گرفت. چه کسی به آن‌ها اجازه انجام چنین حملاتی را داده است؟ ما دارای فعالیت‌های هسته‌ای صلح آمیزی هستیم و آن‌ها نیز بدین مسأله اذعان دارند. پس برای چه آن‌ها به دانشمندان هسته‌ای ما که شهید می‌شوند، حمله می‌کنند؟ زمانی که افرادی وجود دارند که می‌خواهند بنزین بزنند (آن‌ها با این حمله سایبری خود) سیستم پمپ بنزین ما را تضعیف می‌کنند. البته ما از آنجایی که کارشناسان خوبی در این زمینه داریم، توانستیم در مدت زمانی کوتاه مسأله را حل کنیم. این، کاری است که آن‌ها انجام می‌دهند و بعد دیگران را سرزنش می‌کنند.

ترور فرمانده جنبش مقاومت ایران

رئیس جمهور کشورمان در ادامه افزود: این مصیبتی بر مردم جهان است که آن‌ها دیگران را سرکوب می‌کنند، به دیگران حمله می‌کنند و در روز روشن ترور انجام می‌دهند، در روز روشن حملات سایبری می‌کنند. فرمانده جنبش مقاومت بزرگ ما و قهرمان مبارزه با تروریسم سردار سلیمانی به همراه همراهانش که فرماندهان عالی رتبه مبارزه با تروریسم بودند، نیز هدف ترور در عراق قرار می‌گیرند. آن‌ها این افراد را کشتند و این افراد به شهادت رسیدند. این در حالی است که آن‌ها دیگران را سرزنش می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
درود بر مردان خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۰۱ بهمن ۱۴۰۰
آمریکا توافق هسته‌ای را نقض کرد و باید جبران کند . یادم نمیاد آمریکا متعهد به توافقی باشد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۰۱ بهمن ۱۴۰۰
آفرین همیشه طلبکارانه حرف بزن
ما از همه دنیا طلبکاریم و به کسی بدهکار نیستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۰۱ بهمن ۱۴۰۰
منتظر باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۱ بهمن ۱۴۰۰
مرگ بر امریکا اسرائیل انگلیس فرانسه المان و ظالمان جهان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۰۱ بهمن ۱۴۰۰
همه رو کشتی که چین و روسیه و کره شمالی خوبن؟
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۴:۲۴ ۰۱ بهمن ۱۴۰۰
پ نه آمریکاتون خوبه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۰۱ بهمن ۱۴۰۰
دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۰۱ بهمن ۱۴۰۰
آمریکا توافق هسته‌ای را نقض کرده و خود باید آن را جبران کند. - این یعنی قبول دو شکست علنی و هم زمان ابر قدرت جهانی از ایران و اسلام ! تحمل این شکست یعنی قبول شکست دمکرات ها در مقابل جمهوری خواهان ! و همچنین به معنی قبول زوال ابر قدرتی آمریکا است! دردناک خواهد بود. واقعا سخت است پس تا حد توان مقاومت می کند لذا این جنگ مقاومت نظام ها و ملت ها و مکتب ها است ، امروز ادامه مقاومت از سوی ملت و نظام واجب شرعی و عقلی و انسانی و اخلاقی است .
فرانسه، آلمان و انگلیس – نیز در اجرای تعهدات خود ذیل برجام دچار شکست شدند - پس با شکست آرباب اینان نیز توان استکباریشان را از دست می دهند ، درد ناک است !
انقلاب سیاهان و هندوان و و . . . برای مستکبران بسیار درد ناک بود این انقلاب اسلام و ایران است و البته برای نظام های سلطنتی که جایگاه عیاشی خود را از دست می دهند نیز درد ناک خواهد بود. چنانکه حاضر به ارتباط و تسلیم شدن به دشمن 75 ساله خود می شوند تا از این فروپاشی جلوگیری کنند.
مردمی هستیم که زور را نمی‌پذیریم. و برای سایر ملل هم الگو خواهیم بود. و این بسیار درد ناک است .
نظام سلطه که نظام رسانه های جهانی را در اختیار دارد راحت یک کلاغ را چهل کلاغ نشان می دهد و کمترین دفاع ها را چنان مبالغه آمیز و بزرگ نمایی می کند تا عوام گرسنه را راحت فریب دهد و سربازان (نوکران) مفت اجیر کند!! و متاسفانه هستند گشنگان بی هویت که چنین کنند !!!
آخرین اخبار