سهم ۳۳ درصدی نیروگاه رامین اهواز و افق ماهشهر در تولید برق خوزستان

در ۹ ماهه امسال نیروگاه حرارتی رامین اهواز و نیروگاه بخاری ماهشهر توانستند مجموعا با تولید ۹ میلیون و ۹۰۶ هزار و ۱۴۳ مگاوات ساعت ۳۳ درصد برق خوزستان را تولید و به شبکه ارائه نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - خلیل محمدی گفت: استان خوزستان به دلیل شرایط خاص اقلیمی و استقرار صنایع بزرگ، دومین استان پرمصرف انرژی برق است و این موضوع اهمیت تولید پایدار این انرژی حیاتی را بیش از پیش نمایان می‌سازد.

او  با اشاره به مدیریت و بهره برداری نیروگاه افق ماهشهر توسط مدیران و کارشناسان متخصص نیروگاه رامین اهواز، مجموع تولید ناخالص این دو نیروگاه را ۹ میلیون و ۳۷۲ هزار و ۱۴۳ مگاوات ساعت اعلام کرد.

به گفته مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز  سهم نیروگاه رامین ۷ میلیون و ۳۷۲ هزار و ۷۲۳ مگاوات ساعت و سهم نیروگاه افق ماهشهر ۲ میلیون و ۵۳۳ هزار و ۴۲۰ مگاوات ساعت بوده است.

این مقام مسئول مجموع تولید این دو نیروگاه در ۹ ماهه امسال  را ۳۳ درصد اعلام نمود که از این مقدار، سهم نیروگاه رامین ۲۴.۶ درصد و میزان تولید نیروگاه افق ماهشهر در این بازه زمانی ۸.۵ درصد بوده است.

محمدی بهسازی واحد‌های نیروگاه رامین را مهمترین راه برون رفت جهت بهبود تولید این نیروگاه برشمرد و حمایت مسئولان استانی و صنعت برق کشور بمنظور اجرای طرح بازتوانی واحد‌های این نیروگاه را ضروری دانست.

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز گفت: بر اساس آمار‌های منتشر شده سهم نیروگاه‌های حرارتی و بخاری استان خوزستان از تولید برق ۹ ماهه سال جاری ۷۲.۵ درصد، نیروگاه‌های برقابی۲۴ درصد و نیروگاه‌های پراکنده ۱.۵ درصد بوده است.

نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی و مجموع  یکهزار و ۸۵۰ مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه بخاری کشور و نیروگاه افق ماهشهر با ۴ واحد تولیدی و مجموع ۶۴۸ مگاوات ساعت نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز استان خوزستان و شبکه سراسری برق کشور ایفا می‌کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.