شبانه‌روزی شدن مرز دوغارون، مطالبه بازرگانان ایران و افغانستان

فعالان حمل و نقل و بازرگانان بخش خصوصی در دو سوی مرز دوغارون- اسلام قلعه در ایران و افغانستان خواستار ۲۴ ساعته شدن و افزایش ساعات کاری در این مرز هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد -  رئیس اتاق مشترک بازرگانی هرات و خراسان رضوی گفت: باتوجه به اهمیت مرز اسلام قلعه -دوغارون موضوع ۲۴ ساعته کردن این گذرگاه بین دو کشور پیگیری می‌شود.

جمهوری اسلامی ایران ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد که ۳۰۲ کیلومتر از این مرز مشترک بین دو کشور در خراسان رضوی واقع شده است.

 سلیمان گفت: شبانه روزی کردن مرز و سهولت تردد در مرز را قبلا بازرگانان مطرح کرده بودند و حاکمیت جدید افغانستان نیز پیگیر شبانه روزی کردن این مرز است.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی هرات و خراسان رضوی گفت: ایجاد تشریفات سی. آی. پی برای بازرگانان افغانستانی یکی دیگر از مسائل مهم در این گذرگاه مرزیست تا این افراد با سهولت بیشتری در این مرز زمینی تردد بکنند.

 او گفت: ناوگان خالی افغانستانی برای ورود به ایران و حمل کالا و برگشت به کشور یک هفته در این مرز معطل می‌شود از سوی دیگر ورود ناوگان افغانستانی حامل کالا از ایران به افغانستان نیز بین هفت تا هشت روز با تاخیر و معطلی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.