موج جدید حملات ائتلاف متجاوز علیه مردم یمن

ائتلاف متجاوزان سعودی و متحدانش اقدام به انجام حملات گسترده هوایی در صنعا کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان - جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی در کمتر از سه ساعت، ۲۰ بار مناطقی را در صنعا و اطراف آن بمباران کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی در سلسله حملاتی که شدیدترین حملات در چند وقت اخیر به شمار می‌رود، چهار بار منطقه الصباحه، دو بار منطقه النهدین و دو بار منطقه الحفا در ناحیه السبعین صنعا را هدف قرار دادند.

همچنین یک برج مخابراتی نزدیک دانشگاه شهر ذمار (استان ذمار) هدف قرار گرفت. منابع محلی اعلام کردند چهار بار منطقه "النهضه" در ناحیه "الثوره" و یک بار منطقه "جربان" در ناحیه سنحان صنعا هدف حملات گسترده متجاوزان قرار گرفت.

شبکه تلویزیونی المسیره افزود پرواز جنگنده‌های متجاوز بر فراز پایتخت یمن همچنان ادامه دارد.

هنوز از تلفات و خسارات احتمالی این حملات خبری منتشر نشده است. 

بامداد جمعه ائتلاف سعودی و امارات حملاتی را علیه یمن انجام دادند که بسیاری از غیرنظامیان از جمله کودکان را به کام مرگ کشاند. در جریان این حملات که بخشی از آن ساختمان مخابرات یمن را هدف قرار داده بود، دسترسی به اینترنت در این کشور به کلی قطع شد. همچنین در این حملات به زندانی در صعده شمار زیادی کشته شدند.

دیروز نیز به گزارش پایگاه خبری الخبر الیمنی، بقایا و لاشه‌های موشک ساخت آمریکا در ساختمان زندان صعده پیدا شده است. پیش از این نیز سال ۲۰۱۸، بقایای یک موشک ساخت آمریکا پس از حمله ائتلاف سعودی به یک اتوبوس حامل کودکان یمنی یافت شده بود.

روز گذشته وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن اعلام کرد در پی حمله به صعده ۹۱ نفر به شهادت رسیدند و ۲۳۶ نفر زخمی شده و در بیمارستان برای مداوا بستری شده اند. به گفته او از ابتدای ماه ژانویه میلادی و با افزایش تنش‌ها، وزارت بهداشت درگذشت ۱۵۰ نفر و زخمی شدن ۳۵۰ نفر را به ثبت رسانده است.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
یمن که خیلی به پهبادهاش مینازه پس چیه یه حرکتی بزنین بابا.
آخرین اخبار