قیمت هر کیلو سیب زمینی برای شهروندان ایلامی ۲۰ هزار تومان!

در نبود نظارت و عدم برنامه ریزی مناسب برای اقلام پرمصرف و مایحتاج مردم قیمت سیب زمینی در ایلام به هرکیلو ۲۰ هزار تومان رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام - شهروندان ایلامی با ابراز گله مندی از قیمت  ۲۰ هزار تومانی سیب زمینی که نتیجه بی‌نظارتی مسئولان استانی است به این نکته اشاره داشتند که مسئولان برگزاری جلسات صوری و رفع تکلیفی را رها کنند و برای این مردم و معیشت آنان چاره اندیشی کنند.

رحیمی یکی از شهروندان ایلامی گفت: قیمت سیب زمینی با این قیمت واقعاً غیر قابل باور است، چون این محصول به عنوان یکی از اقلام پرمصرف در سبد خرید خانواده‌ها است.

به گفته او اما نکته نگران کننده برای قشر ضعیف جامعه این است که این تغییر و افزایش قیمت‌ها سرعت بیشتری به خود گرفته و روزانه نرخ‌ها جابه‌جا می‌شود.

خسروی دیگر شهروند ایلامی می گوید: نهاد‌های نظارتی در ایلام تاکنون در کنترل قیمت‌ها موفق نبوده‌اند و اختلاف قیمت اقلام در ایلام از یک مغازه با مغازه دیگر متفاوت است.

نظارت بر بازار یکی از اولویت‌های اصلی

 معاونت اقتصادی استاندار ایلام بر این اعتقاد است که اختلاف قیمت ناشی از کیفیت یک برند پذیرفتنی است، اما تفاوت قیمت در استان آن هم در محصولی با برند مشخص و کیفیت یکسان غیر قابل قبول است.

شهریار عباسی ۳ روز است که در استان ایلام عهده دار این منصب شده است.

این مقام هماهنگ کننده نهاد‌های اقتصادی استان ایلام گفت: بررسی حذف واسطه‌ها در بازار میوه و تره بار ایلام انجام و مزایا و معایب و سود و زیان این وضعیت را بررسی می کنیم و سپس برای آن تصمیم اتخاذ خواهد شد.

به گفته او استعلام قیمت از استان‌های همجوار و تعیین قیمت متناسب با استان‌های همجوار برای بازار میوه در ایلام یک ضرورت است که مسئولان مرتبط آن را در دستور کار خود قرار دهند.

این درحالی است که بار‌ها تجربه شده واسطه‌گری و سوداگری در بازار‌هایی که نظارتی برآن نیست همواره باعث کوچک‌شدن سفره قشر ضعیف جامعه شده و به نوعی مشکلات را برایشان دو چندان کرده است، پس بد نیست این بار مسئولان استان که اغلب آنها تازه مدیریت را تحویل گرفته‌اند به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که رفته رفته دست واسطه‌ها از سفره مردم کوتاه شود تا هم تولید کننده و هم مصرف کننده واقعی به حقوق خود برسند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
چطور ممکنه تو شهرستانا محصولات کشاورزی و گوشت گرونتر از تهران باشه ؟؟؟؟؟