دیدار امام جمعه اصفهان با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی

امام جمعه اصفهان بر لزوم تفکیک سازی فعالیت‌های سازمان‌های دینی تأکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان -  آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد گفت: در حال حاضر تعدادی از نهاد‌های مذهبی کشور هر کدام یک کار واحدی را انجام می‌دهند در حالی که اگر هر یک از این نهاد‌ها، حوزه تخصصی را در دستور کار خود قرار دهند، مطمنئا فعالیت‌های فرهنگی رشد سریع‌تری به خود می‌گیرد ؛ به طور مثال اگر سازمان تبلیغات اسلامی تنها وظیفه اعزام مبلّغ و دفتر تبلیغات مسئول آموزش و تربیت مبلغان را به انجام رسانند، به طور قطع کار با انسجام بهتری و به صورت تخصصی پیش می‌رود.

امام جمعه اصفهان  این موضوع را در دیدار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مطرح کرد و گفت: یکی از فعالیت‌های شاخص حجت الاسلام رحمت الله اروجی نظم دهی و سامان بخشی به هیئات مذهبی بوده است.

در این دیدار از شش سال خدمات حجت الاسلام اروجی قدردانی و حجت الاسلام مهدی فوقی به عنوان مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی استان اصفهان معرفی شد.

امام جمعه اصفهان گفت: امیدواریم مدیر جدید تبلیغات اسلامی استان با سابقه درخشانی که در کارنامه خود دارد، بتواند فعالیت‌های بسیار خوبی در حوزه‌های فرهنگی انجام دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی هم گفت: تلاش می‌کنیم تا آنچه مورد رضایت رهبر انقلاب در خصوص مسائل فرهنگی و دینی است را خصوصا در استان‌هایی که نگاه ویژه‌ای بر تبلیغ و گسترش کار فرهنگی دارند ادامه دهیم و این کار با تعامل موثر با نماینده، ولی فقیه در استان انجام می‌گیرد.

به گفته او در زمینه کادر سازی در بین روحانیون، تربیت مبلغان تخصصی و انسجام پروری برنامه‌های زیادی را مد نظر داریم که با حمایت‌های نهاد‌های دولتی و مردمی این کار‌ها را انجام و گسترش خواهیم داد.

 

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار