دستور رئیس جمهور برای عقب‌نشینی دستگاه‌های دولتی از ساحل

رئیس جمهور عصر امروز در دیدار با اقشار مختلف مردم گیلان گفت: هیچ دستگاه دولتی حق ندارد ساحل را اشغال کند و باید به میزان قانونی یعنی ۶۰ متر به نفع مردم عقب نشینی و ساحل را آزاد کند.

باشگاه خبرنگاران جوان رشت - حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، عصر امروز (جمعه ۸ بهمن ماه) در پانزدهمین سفر استانی دولت سیزدهم، با اقشار مختلف مردم استان گیلان در محل سالن شهدای ناجا رشت دیدار و گفت‌وگو کرد.

نخبگان، ورزشکاران، خانواده شهدا و ایثارگران و علما و روحانیون از جمله اقشار شرکت کننده در این دیدار حضور داشتند.

گیلان، استانی با افتخارات فراوان

رئیس جمهور در این دیدار گفت: گیلان افتخارات بسیاری دارد، از چهره‌های برجسته و نامدار که نه فقط برای استان بلکه آثار و برکات آن‌ها برای ایران و جهان اسلامی قابل مشاهده است.

میرزا کوچک جنگلی، آیت الله بهجت فومنی، محمدی گیلانی و دیگر بزرگان و سرداران این دیار و ۸ هزار شهید استان گیلان، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و آزادگان و شهدای مدافع حرم که افتخار این استان هستند.


بیشتر بخوانید


نیروی انسانی کارآمد سرمایه اصلی گیلان

سید ابراهیم رئیسی گفت: گیلان استانی است که نیروی انسانی کارآمد از سرمایه‌های ارزشمند آن است که می‌تواند منشأ تحول باشد.

گیلان سرمایه‌های مادی و معادن و ذخائر و صنایع فراوانی مانند جنگل، دریا و ظرفیت‌های بسیاری دارد که می‌تواند احیا شود و برای رفع مشکلات استان به کار گرفته شوند.

استان گیلان در پیوستن به شانگهای، اکو و اتحادیه اوراسیا و همه پیمان‌های منطقه‌ای می‌تواند محور قرار بگیرد، ولی در ابتدا باید منطقه را بشناسیم و مورد بهره برداری قرار دهیم.

به گفته رئیس جمهور منطقه آزاد در ابتدا برای صادرات و تولید ایجاد شد نه گردشگری و باید جایگاه اشتغال با محوریت تولید و صادرات برای گیلان و کشور باشد.

دیدار اقشار مختلف مردم گیلان با رئیس جمهور

زیرساخت‌های استان گیلان باید تقویت شود

حجت الاسلام رئیسی درباره توسعه پایدار اقتصادی و اشتغال جوانان گفت: باید کارگروهی تشکیل شود تا کارخانه‌های نیمه تعطیل و تعطیل شناسایی و مشکلاتشان رفع شود چرا که رفع مشکل کارخانه‌های ساخته شده آسانتر از ساخت کارخانه است.

او همچنین بر تسریع حل مشکل کارخانه پوشش رشت تأکید کرد.

رودخانه‌های زرجوب و گوهررود باید احیا شوند

رئیس جمهور به مشکل آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت اشاره کرد و گفت: این ۲ رودخانه باید مانند اسمشان زر و گوهر باشند و از فضای اطراف آن‌ها برای گردشگری استفاده شود.

همین فردا کارگروهی برای رفع کامل مشکل رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت و احیای تالاب تشکیل شود و مردم هم در این کار مشارکت کنند.

 دیدار رئیس جمهور با اقشار مختلف مردم گیلان


بیشتر بخوانید


گیلان، قطب کشاورزی کشور

رئیسی گیلان را قطب کشاورزی کشور دانست و گفت: باید موانع آن برطرف شود و کارها باید علم پایه دنبال شود و ارتباط بین دانشگاه، کار و صنعت و ارتباط با نخبگان باید در کشور و این استان حفظ شود.

برای این قبیل کارها افراد مجرب و تحصیلکردگان می توانند سرمایه بزرگ برای کشور و دولت باشند.

هیچ دستگاه دولتی حق ندارد ساحل را اشغال کند

او با اشاره به موضوع آزادسازی سواحل گفت: هیچ دستگاه دولتی حق ندارد ساحل را اشغال کند و باید به میزان قانونی یعنی 60 متر به نفع مردم عقب نشینی و ساحل را آزاد کند.

هیچ دستگاه دولتی حق ندارد ساحل را اشغال کند

چای گیلان بی نظیر است

رئیس جمهور در ادامه به سفر هفته گذشته اش به روسیه اشاره کرد و از اشتیاق روس ها در این سفر برای خرید محصولات کشاورزی گیلان خبر داد.

رئیسی همچنین چای گیلان را بی نظیر دانست و گفت: اگر کسی چای گیلان را بنوشد، محال است چای دیگری استفاده کند.

چای گیلان در داخل کشور خوب شناخته نشده است ولی در خارج از کشور طرفداران زیادی دارد.

چای گیلان بی نظیر است

چای‌های سنواتی در انبارها ذخیره شده و دیگر مصرف انسانی ندارد در حالی که می توانست با بسته بندی و نگهداری درست قابل فروش و صادرات باشد، البته کارهایی در این زمینه شروع شده که در حوزه امنیت غذایی مورد توجه است.

طرح تحول صنعتی، کشاورزی، تولید و اشتغال به نفع مردم

سید ابراهیم رئیسی با اشاره به طرح تحول صنعتی، کشاورزی، تولید و اشتغال گفت: مدیرانی که در این حوزه کار می‌کنند باید کارآمد باشند و وضعیت موجود را مدیریت کنند و شرایط را به نفع مردم و مطابق فرمایشات رهبر در بیانیه گام دوم انقلاب تغییر دهند.

توسعه اقتصاد گردشگری گیلان

او بر حمایت از بخش گردشگری و فرهنگی در گیلان تأکید کرد و گفت: گسترش اقتصاد گردشگری گیلان باید با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی این استان انجام شود.

لزوم عزم و نقش آفرینی همگانی برای تحقق گام دوم انقلاب

رئیس جمهور نقش آفرینی همه دستگاه ها، نیرو‌های بسیجی، سپاه، فرهیختگان و دولتمردان در اجرای بیانیه گام دوم انقلاب را یادآور شد و گفت: باید از مشکلات زندگی مردم گره گشایی شود.

 دیدار رئیس جمهور با اقشار مختلف مردم گیلان

حضور در شورای اداری گیلان و برگزاری نشست خبری از دیگر برنامه‌های رئیس جمهور در ادامه سفر به این استان است.

 

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
ممنون بابت آزاد سازی سواحل.خدا پدر و مادرت رو بیامرزه آقای رییسی واقعا این دستورات کارسازی بالایی داره و تاثیر زیادی روی روان و اقتصاد مردم و کل کشور داره .بسیاری از تصمیمات این گونه در کشور لازمه . کم کم بسیاری از ادارات دارن برای مردم و کشور مشکل ایجاد میکنن ! فرزند نا خلف باید تنبیه بشه تا هم دولت و هم مردم نفس تازه ای بکشن .
تصمیمات دیگری که میتوان اجرا کرد : احترام به طبیعت و آزاد سازی طبیعت و جنگل . ملزم کردن شهرداری ها به تمیز کردن فضای سبز طبیعی دور تا دور شهرها .
- آزاد کردن کوچه هایی که به ساحل باز می شود ( هم اکنون بسیاری از کوچه ها توسط مردم و ادارات بسته شده .
ممنونم yjc و آقای رییسی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
آقای رئیسی از همه زحماتتون ممنونم
United States of America
ناشناس
۱۲:۰۷ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
همه سازمانهای دولتی درکنار سواحل محل خوش زیستی برای خودشان فراهم کردن .من خودم دو سه بار وقتی نوبتم شده استفاده کردم ولی از اینکه این فرهنگ های استثنایی از بین برود خیلی خوشحال میشوم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
بزرگوار تورو خدا بورس نابودمون کرد افسردگی روحی روانی گرفتیم یه فکری بحالش کن تا کی اینقدر منفی مگه تمام شرکتهای پذیرفته شده دربورس متعهد به حمایت از ارزش سهامشون نیستن چرا اون 20یا 30درصدسهام شناور وولو‌تو بازار رو جمع نمیکنند تا اوضاع درست شه کی باید از اونا بخوات؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
سلام جناب آقای رئیسی بسیار عالی وقابل قدر دانی هستش این موضع گیری جنابعالی .ولی ایا در مورد گرانی هم چنین تدبیری اندیشه کردین ایا دستور فوری دادین به کنترل تورم شما چیکار کردین جز اینکه فقط شعار دادین ومیدین دلار 22 تومانی تحویل گرفتین الان 28تومانی تحویل میدین.تورم 45 الی 60 درصدی ایجادی کردین سفره مردم کوچکتر شد از اونی که بود شما ایا فقر را لمس وحس میکنید ایا کلا دولتمردان حس میکنن نه بخدا فقط نشستن حرف میزنن وشاهد بدبخت شدن این مردم هستن..اقا بداد این مردم برس شعار نده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
هیچ کاری در مملکت با دستور و بخشنامه درست نمی شود ممکن است چند روز و چند حرکت نمایشی انجام شود ولی بمرور فراموش می شود . باید یک قانون شبیه قانون اراضی برای سواحل اعم از دریا و دریاچه و رود خانه و تالاب و .... تهیه و برای همیشه لازم الاجرا شود نه با آمدن ورفتن رییس جمهور ها ....
Iran (Islamic Republic of)
مهراد
۰۹:۲۲ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
آزاد سازی ساحل یعنی نه دولتی و نه خصوصی طبق فانون هیچکس حق اشغال ساحل را ندارد.
ما بین جاده ساحلی تا دریا باید کاملا خالی از اماکن خصوصی و دولتی باشد
Iran (Islamic Republic of)
ا
۰۸:۵۲ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
سلام و درود فراوان به سید بزرگ و دلسوز و پر تلاش جناب آقای دکتر رئیسی و خدا قوت به ایشان از قبل از ورود به دولت بسیار موثر و گره گشا بوده و هر کاری توانسته در راه پیشبرد کشور و رفع مشکلات ملت کوتاهی نکرده و همچنان ادامه می دهد با وجود ایشان و دیگر دولتمردان کشور عزیزمان از همه موانع خواهد گذشت و به قله های رشد و ترقی بی سابقه خواهد رسید. انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
بله استاندارد مازندران فرمودند که 92 % از سواحل ازاد هستند و برنامه ما آزاد شدن باقی سواحل و اجاره به بخش خصوصی برای بهره برداری عموم است؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
بند کارمتد استانداری هستم‌احتمالا استانداری خواب دیده خیر باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۳ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
آقای ریسی جمهور در قوه قضائیه خیلی محکم تر و با صلابت تر بودن انگار از روزی که اومدن دولت ب،،،بادمجان دور قاب چین ها او را گیج کردند البته این کارها واقعا عالی است و روزنه ه امید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
چرا برا سواحل جنوب همچین دستوری داده نمیشه که سه هزار کیلومتر ساحل رو رو مسافرا بستن
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۰۶:۰۴ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
چقدر خوب میشد اگر عقب نشینی از سواحل و حریم سواحل پانصد متر بود نه شصت متر و اینکه تمام راهها و خیابانهایی که به جاده ساحلی میرسند نه موازی ساحل بلکه عمود بر ساحل باشند.
United States of America
ناشناس
۱۲:۰۲ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
بین ساحل و جاده نباید مانعی باشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
چرادرموردازادسازی خصوصی هاچیزی نگفتن اگه بنابرازادسازیه همه بایدازادکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
آقای رئیسی اگر این کار عقب نشینی ارگان های دولتی را از سواحل به انجام برساند کار بزرگی کرذه است. که احمدی نژاد تا حدودی انجام داد ولی به برخی جاها از جمله قوه قضائیه و نهاد های نظامی زورش نرسید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
آقای رئیسی عزیز، لطفا جلوی قلدری وزارت بهداشت را بگیرید و به آنها معنی اقناع را بیاموزید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
چششششششممممممم
حتما
Iran (Islamic Republic of)
پ›مان
۲۲:۲۱ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
اوکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
هیت مدیره ایران خودرو .
هیت مدیرها سایپا
عیت مدیره بهمن خودرو
هست مدیره مدیران خودرو

دست از سر بازار سیاه خودرو بردارید.
دست از سر بازار سیاه خودرو بردارید
دست از سر بازار سیاه خودرو بردارید
.پندارید دست دلال
دلالها آدمهای کوچکی هستند کار کار شماست بازار سیاه خودرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
چشمممممم