لیز تراس: در کنار دوستان اماراتی‌مان می‌ایستیم!

وزیر خارجه انگلیس در تماس تلفنی با همتای اماراتی خود ادعا کرد که لندن پس از حملات یمن به امارات در کنار دوستان خود در این کشور خواهد ایستاد.

باشگاه خبرنگاران جوان - «لیز تراس» امروز (جمعه) پس از تماس تلفنی با «عبدالله بن زاید» ادعا کرد که لندن پس از حملات اخیر یمن به امارات در کنار ابوظبی خواهید ایستاد.

وزیر خارجه انگلیس در توییتر نوشت: حملات یمنی‌ها باید متوقف شود و ما به یک راه‌حل دیپلماتیک نیاز داریم.

او در خصوص روابط انگلیس و امارات نیز ادعا کرد همکاری نزدیک این دو کشور برای دستیابی به ثبات در منطقه و تقویت روابط امنیتی و اقتصادی موثر است.

پیش از این رئیس سابق حزب کارگر در انگلیس با اشاره به حملات هوایی اخیر به یمن که ده‌ها کشته بر جای گذاشته فاش کرده بود انگلیس از نظر تسلیحات و آموزش در جنگی که عربستان علیه یمن به راه انداخته دست دارد.

نشریه انگلیسی گاردین هم در مطلبی ضمن اشاره به نقش لندن در جنگ علیه یمن، دولت انگلیس را همدست و شریک جنایت‌های عربستان و امارات در اقدام این کشور‌ها در کشتار مردم یمن معرفی کرد.

کمپین انگلیسی علیه تجارت اسلحه (CAAT) در تحقیقات خود آورده است از سال ۲۰۱۵ تاکنون دولت انگلیس ۱۷.۶ میلیارد پوند تسلیحات و تجهیزات نظامی به عربستان سعودی فروخته است. در سال ۲۰۱۹، دادگاه استیناف دریافت که تصمیم دولت انگلیس برای ادامه فروش تجهیزات نظامی به عربستان غیرقانونی است، اما لندن به بهانه حملات هوایی به عربستان، فروش تسلیحات را از سر گرفت.

طی حدود ۷ سال جنگ در یمن بیش از ۱۷ هزار نفر کشته و ۲۶ هزار نفر از نظامیان و غیرنظامیان زخمی شده‌اند که از میان کشته شدگان ۴۲۷۰ نفر کودک و ۲۸۵۰ نفر زن هستند. همه این جنایات در سایه سکوت نهاد‌های بین‌المللی و حقوق بشری رخ می‌دهد و حتی شورای امنیت تاکنون هرگز عربستان و امارات را به دلیل تجاوز و حملات روزانه به کودکان و زنان یمنی محکوم نکرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
می بینید؟

حسابی ترسیدن که کشورهای اسلامی منطقه با هم متحد باشن... !!!
آخرین اخبار