تصویب احداث ١٠ پل هوایی در شیراز

اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با احداث ١٠ پل هوایی توسط بخش خصوصی تا پایان سال موافقت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - در چهل و سومین جلسه علنی شورای شهر شیراز دستورالعمل‌های مورد بررسی قرار گرفت و برخی تصویب شد. از نکات قابل توجه در این جلسه عدم وجود نطق پیش از دستور اعضا برخلاف جلسات پیشین بود.

بررسی لایحه ارسالی از کمیسیون شهرسازی و معماری، مبنی بر سلب قابلیت استفاده عمومی از عرصه معبر مازاد بر عرض معبر (بدون تغییر در عرض معبر پس از اجرای طرح تفصیلی مصوب توسط مراجع ذی‌صلاح) نخستین دستور کاری بود که در این جلسه بررسی و تصویب شد و بر اساس آن مقرر شد جهت تصویب نهایی به صحن شورا ارسال شود.

بررسی دیگر لایحه شهرداری با موضوع "هزینه خدمات، صدور، تمدید، تعویض، المثنی و تغییر پروانه اشتغال راننده، پروانه فعالیت وسیله نقلیه باربر و پروانه بهره برداری شرکت‌های حمل و نقل بار درون شهری"، دیگر دستور کار جلسه امروز شورای شهر بود که تصویب و مقرر شد یک تبصره به آن الحاق شود و براساس آن، شرکت‌های حمل و نقل بار درون شهری موضوع ردیف‌های شماره ۳-۱ و ۳-۲، از تاریخ لازم الاجرا شدن این مصوبه، برای سال اول مشمول پرداخت تعرفه هزینه خدمات صدور پروانه بهره‌برداری نمی‌شود.

بررسی طرح کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا، مبنی بر ایجاد مدیریت واحد فضای سبز و بوستان‌های سطح شهر نیز دیگر دستور کار امروز شورا بود که به تصویب رسید و بر اساس آن به منظور ایجاد مدیریت واحد فضای سبز و بوستان‌های شهری، شهرداری (معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی) مکلف است با هماهنگی معاونت‌ها، مدیریت‌ها، سازمان و مناطق ذی ربط نسبت به ارائه لایحه پیشنهادی خود به شورا ظرف مدت دو هفته اقدام کند.

در ادامه این طرح قید شده که ابن پیشنهادات باید علاوه بر فضای سبز در سطح محدوده شهر از جمله بلوارها، میادین و بوستان‌ها، بوستان‌های خارج از محدوده و متصل به آن باغات قصردشت و ارتفاعات (پارک ۵۸۰ هکتاری دراک، بام شیراز) و ... را شامل شود و از آنجا که شرح وظایف معاونت‌ها، واحد‌ها و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری به گونه‌ای است که سبب موازی کاری، تداخل در انجام امور و یا هر گونه خلل در مدیریت واحد فضای سبز می‌شود، شهرداری مستند به ماده ۵۴ قانون شهرداری پیشنهاد اصلاح ساختار اداری مربوطه را به شورا ارائه کند.

در ادامه جلسه امروز صحن علنی شورای شهر، شهرداری شیراز مکلف شد پروژه پل شیشه‌ای علی بن حمزه (ع) را با در نظر گرفتن ردیف اعتباری بودجه لازم در سال ۱۴۰۱ و برنامه زمان‌بندی (فیزیکی و مالی) اجرا و برنامه و طرح مزبور را به تصویب کمیسیون عمران شورا رسانده و زمان شروع پروژه را به شورا اعلام کند.

طرح کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا، مبنی بر ساماندهی پخش آهنگ در پارک‌ها و شهر بازی‌های سطح شهر نیز در جلسه امروز تصویب و بر اساس آن شهرداری مکلف شد آیین‌نامه اجرایی ساماندهی و نظارت بر نحوه عملکرد مدیریت پارک متصدیان شهربازی و دستگاه‌های بازی در مجموعه پارک‌های سطح شهر را با حفظ شئونات اخلاقی و اسلامی و پیش‌بینی ضمانت‌های اجرایی لازم حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز تهیه و به شورای اسلامی شهر جهت تصویب ارسال کند.

در دیگر مصوبه جلسه امروز، شهرداری شیراز مکلف شد حداکثر طی یک ماه، لایحه‌ای را در خصوص الگویی به منظور تحقق فرهنگ اقتصاد با توجه به مؤلفه‌هایی مانند بهبود و توسعه اقتصاد شهری، توسعه منابع درآمد‌های پایدار، مدیریت منابع و صرفه جویی در هزینه. ها، رعایت عدالت اقتصادی در اجرای پروژه.‌ها در مناطق شهری، توسعه اقتصادی از طریق توسعه کاربرد فناوری‌های نوین، توسعه مشارکت‌های شهروندان در طرح‌های اقتصادی و استفاده از ظرفیت اقتصاد دانش بنیان تهیه نماید و ضمن استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی و اقتصادی شهر شیراز زمینه ساز و پشتوانه امر سرمایه‌گذاری و تحول اقتصادی و معیشتی در شهر شیراز شود.

الزام شهرداری به ارائه بسته سرمایه‌گذاری بر روی پل‌های عابر پیاده، دیگر مصوبه امروز شورا بود و بر همین اساس شهرداری مکلف شد تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۰ عدد از پل‌های عابر پیاده را که برای احداث در دستور کار شهرداری قراردارد با شرایطی به شکل یک بسته سرمایه‌گذاری تهیه و وفق ضوابط و آیین نامه مالی و معاملاتی شهرداری از طریق فراخوان و انتشار آگهی عمومی اقدام کند.

در نظر گرفتن سیما و منظر شهری شیراز در تقسیم تعداد پل‌ها به صورت متناسب و در مناطق برخوردار و کم‌برخوردار شهر شیراز از شروط این مصوبه بود.

طرح دو فوریتی جمعی از اعضای شورا، مبنی بر الزام شهرداری جهت همکاری با دانشگاه علوم پزشکی به منظور واکسیناسیون ساکنین مناطق کم برخوردار و آسیب‌دیدگان اجتماعی نیز در جلسه امروز بررسی شد.

بر همین اساس و مستند به بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری و بند ۱۸ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، شهرداری مکلف است به منظور واکسیناسیون ساکنین مناطق کم برخوردار (سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه شهر) و آسیب‌دیدگان اجتماعی، نسبت به در اختیار قرار دادن چهار دستگاه اتوبوس سیار با تجهیزات لازمه طی تفاهم نامه به دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مدت یک ماه اقدام کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار