مقایسه درآمد و قدرت خرید مردم در کشورهای پیشرفته

در این گزارش به مقایسه متوسط مخارج یک خانوار در برخی کشورهای مدعی سطح استاندارد بالا پرداخته شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - چندین سال است که جهان شاهد رکود اقتصادی است و کشور‌های بسیاری در سرتاسر جهان با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند. در این میان برخی کشور‌های اروپایی و آمریکایی همواره مدعی سطح بالای استاندارد زندگی در جهان بوده و هستند، از همین رو در این گزارش با نگاهی به درآمد و هزینه‌های زندگی در برخی کشور‌ها به مقایسه آنان پرداخته‌ایم.

  • انگلیس

براساس آمار منتشر شده در وبگاه نامبئو (numbeo) مخارج یک خانواده ۴ نفره در انگلیس در ماه به طور میانگین بدون در نظر گرفتن اجاره خانه حدود ۲ هزار و ۲۷۰ پوند است و یک فرد تنها نیز حدود ۶۵۲ پوند خرج ماهیانه دارد.

هزینه زندگی در انگلیس در مقایسه با آمریکا ۲.۴۸ درصد پایین‌تر و هزینه اجاره خانه به طور میانگین ۲۵.۷ درصد پایین‌تر از آمریکاست.

همچنین این وبگاه هزینه یک وعده غذا در یک رستوران متوسط در انگلیس را ۱۳ پوند اعلام کرد و در بخش خرید روزانه نیز برای یک بطری ۱ لیتری شیر ۰.۹۲ پوند، یک قرص نان ۰.۹۸ پوند، یک کیلو برنج ۱.۱۱ پوند، یک بسته ۱۲ عددی تخم‌مرغ ۱.۹۴ پوند، یک کیلو مرغ ۵.۴۰ پوند، یک بطری یک و نیم لیتری آب ۰.۹۵ پوند و یک بسته سیگار ۱۱.۵ پوند به طور میانگین نوشته است.

از طرفی براساس داده‌های این وبگاه، یک بلیط یک‌طرفه محلی ۲.۵ پوند و هر کیلومتر با تاکسی نیز ۱.۲۴ پوند در انگلیس هزینه دارد. در یک آپارتمان نیز متوسط هزینه ماهیانه برای خدمات عمومی ساختمان مانند برق، آب و گاز، سرمایشی و گرمایش و جمع‌آوری زباله ۱۵۶.۵۲ پوند برآورد شده و هر خانوار در ماه حدود ۳۰.۶۷ پوند هزینه اینترنت می‌پردازد.

هر فرد برای اجاره آپارتمان یک خوابه در داخل شهر‌های انگلیس هر ماه به طور میانگین ۷۵۷.۲۰ پوند پرداخت می‌کند و این میزان برای آپارتمان ۳ خوابه مرکز شهر هزار و ۲۳۷ پوند ارزیابی شده است.

همچنین وبگاه نامبئو درآمد ماهیانه هر فرد در انگلیس را به طور متوسط پس از احتساب مالیات ۲ هزار و ۱۷ پوند ارزیابی کرده است.

مقایسه درآمد و قدرت خرید مردم در کشورهای مدعی رفاه مالی

البته به طور خاص مخارج یک خانواده ۴ نفره در ماه به طور میانگین و بدون در نظر گرفتن اجاره خانه در لندن ۳ هزار و ۴۲ پوند است و یک فرد تنها نیز حدود ۸۶۷ پوند هزینه ماهیانه دارد.

هزینه یک وعده غذا در یک رستوران متوسط در لندن نیز ۱۵ پوند و متوسط هزینه ماهیانه برای خدمات عمومی ساختمان نیز ۲۰۶ پوند است. همچنین برای اجاره واحد ۱ خوابه در مرکز لندن باید هر فرد هزار و ۷۴۸ پوند پرداخت کند و این میزان برای واحد ۳ خوابه در مرکز این شهر ۲ هزار و ۱۴۰ پوند است.

درآمد ماهیانه هر فرد در لندن نیز به طور متوسط پس از احتساب مالیات ۳ هزار و ۱۴۰ پوند ارزیابی شده است.

  • فرانسه

این وبگاه آماری برای فرانسه مخارج یک خانواده ۴ نفره را ۲ هزار و ۹۱۲ یورو در ماه به طور میانگین و بدون در نظر گرفتن اجاره خانه ارزیابی کرده است و یک فرد تنها نیز در این کشور حدود ۸۱۵ یورو در ماه مخارج دارد.

هزینه زندگی در فرانسه در مقایسه با آمریکا ۳.۱۲ درصد بالاتر است، اما هزینه اجاره خانه به طور میانگین ۴۰.۷۱ درصد پایین‌تر از آمریکاست.

در فرانسه هزینه یک وعده غذا در یک رستوران متوسط ۱۴ یورو و و در بخش خرید روزانه نیز برای یک بطری ۱ لیتری شیر ۱ یورو، برای یک قرص نان ۱.۴۹ یورو، یک کیلو برنج ۱.۸۵ یورو، یک بسته ۱۲ عددی تخم‌مرغ ۳ یورو، یک کیلو مرغ ۱۰.۲۷ یورو، یک بطری یک و نیم لیتری آب ۰.۶۹ یورو، و یک بسته سیگار ۱۰ یورو به طور میانگین برآورد شده است.

از طرفی براساس داده‌های نامبئو، یک بلیط یک‌طرفه محلی ۱.۶۵ یورو و هر کیلومتر با تاکسی نیز ۱.۷۴ یورو در فرانسه هزینه دارد. در یک آپارتمان نیز متوسط هزینه ماهیانه برای خدمات عمومی ساختمان مانند برق، آب و گاز، سرمایشی و گرمایش و جمع‌آوری زباله ۱۵۲.۲۵ یورو برآورد شده و هر خانوار در ماه حدود ۲۸.۵۲ یورو هزینه اینترنت می‌پردازد.

هر فرد برای اجاره آپارتمان یک خوابه در داخل شهر‌های فرانسه هر ماه به طور میانگین ۶۷۸.۲۰ یورو پرداخت می‌کند، و این میزان برای آپارتمان ۳ خوابه مرکز شهر هزار و ۲۷۶ یورو ارزیابی شده است.

همچنین وبگاه نامبئو درآمد ماهیانه هر فرد در فرانسه را به طور متوسط پس از احتساب مالیات ۲ هزار و ۲۷۶ یورو ارزیابی کرده است.

مقایسه درآمد و قدرت خرید مردم در کشورهای مدعی رفاه مالی

البته به طور خاص مخارج یک خانواده ۴ نفره در ماه به طور میانگین و بدون در نظر گرفتن اجاره خانه در پاریس ۳ هزار و ۴۴۲ یورو است و یک فرد تنها نیز حدود ۹۵۹ یورو هزینه ماهیانه دارد.

هزینه یک وعده غذا در یک رستوران متوسط در پاریس نیز ۱۵ یورو و متوسط هزینه ماهیانه برای خدمات عمومی ساختمان نیز ۱۷۹ یورو است. همچنین برای اجاره واحد ۱ خوابه در مرکز پاریس باید هر فرد هزار و ۲۶۱ یورو پرداخت کند و این میزان برای واحد ۳ خوابه در مرکز این شهر ۲ هزار و ۷۱۱ یورو است.

درآمد ماهیانه هر فرد در پاریس نیز به طور متوسط پس از احتساب مالیات ۲ هزار و ۸۰۹ یورو ارزیابی شده است.

  • کانادا

اطلاعاتی که نامبئو برای کانادا منتشر کرد نیز بیانگر ۴ هزار و ۵۷ دلار کانادا خرج یک ماه خانواده‌ای ۴ نفری و هزار و ۱۳۲ دلار کانادا نیز برای یک فرد تنهاست.

هزینه زندگی در کانادا در مقایسه با آمریکا ۱.۷۴ درصد پایین‌تر و هزینه اجاره خانه به طور میانگین ۱۹.۸ درصد پایین‌تر از آمریکاست.

در کانادا هزینه یک وعده غذا در یک رستوران متوسط ۱۸ دلار کانادا و و در بخش خرید روزانه نیز برای یک بطری ۱ لیتری شیر ۲.۴۷ دلار کانادا، برای یک قرص نان ۲.۹۳ دلار، یک کیلو برنج ۳.۷۶ دلار، یک بسته ۱۲ عددی تخم‌مرغ ۳.۶۶ دلار، یک کیلو مرغ ۱۳.۵۲ دلار، یک بطری یک و نیم لیتری آب ۲.۱۴ دلار، و یک بسته سیگار ۱۵ دلار کانادا به طور میانگین برآورد شده است.

از طرفی داده‌های این وبگاه برای یک بلیط یک‌طرفه محلی ۳.۲۵ دلار کانادا و هر کیلومتر با تاکسی را نیز ۲ دلار برآورد کرده است. در یک آپارتمان نیز متوسط هزینه ماهیانه برای خدمات عمومی ساختمان مانند برق، آب و گاز، سرمایشی و گرمایش و جمع‌آوری زباله ۱۶۸ دلار برآورد شده و هر خانوار در ماه حدود ۸۱ دلار هزینه اینترنت می‌پردازد.

هر فرد برای اجاره آپارتمان یک خوابه در داخل شهر‌های کانادا هر ماه به طور میانگین هزار و ۳۸۳ دلار کانادا پرداخت می‌کند، و این میزان برای آپارتمان ۳ خوابه مرکز شهر ۲ هزار و ۲۱۱ دلار ارزیابی شده است.

همچنین وبگاه نامبئو درآمد ماهیانه هر فرد در کانادا را به طور متوسط پس از احتساب مالیات ۳ هزار و ۵۱۴ دلار کانادا ارزیابی کرده است.

مقایسه درآمد و قدرت خرید مردم در کشورهای مدعی رفاه مالی

البته به طور خاص مخارج یک خانواده ۴ نفره در ماه به طور میانگین و بدون در نظر گرفتن اجاره خانه در تورنتو که شهر صنعتی این کشور است، ۴ هزار و ۴۲۲ دلار کاناداست و یک فرد تنها نیز حدود هزار و ۲۱۹ دلار هزینه ماهیانه دارد.

هزینه یک وعده غذا در یک رستوران متوسط در تورنتو نیز ۲۰ دلار کانادا و متوسط هزینه ماهیانه برای خدمات عمومی ساختمان نیز ۱۵۸ دلار است. همچنین برای اجاره واحد ۱ خوابه در مرکز این شهر باید هر فرد ۲ هزار و ۱۸ دلار پرداخت کند و این میزان برای واحد ۳ خوابه در مرکز این شهر ۲ هزار و ۵۲۸ دلار است.

درآمد ماهیانه هر فرد در تورنتو نیز به طور متوسط پس از احتساب مالیات ۴ هزار و ۸۷۳ دلار کانادا ارزیابی شده است.

  • استرالیا

داده‌های نامبئو برای استرالیا نیز بیانگر ۴ هزار و ۷۸۸ دلار استرالیا خرج یک ماه خانواده‌ای ۴ نفری و هزار و ۳۳۷ دلار نیز برای یک فرد تنهاست.

هزینه زندگی در استرلیا در مقایسه با آمریکا ۷.۸۶ درصد بالاتر، اما هزینه اجاره خانه به طور میانگین ۱۴.۷۶ درصد پایین‌تر از آمریکاست.

در استرالیا هزینه یک وعده غذا در یک رستوران متوسط ۲۰ دلار و در بخش خرید روزانه نیز برای یک بطری ۱ لیتری شیر ۱.۶۸ دلار، برای یک قرص نان ۲.۸۴ دلار، یک کیلو برنج ۲.۷۴ دلار، یک بسته ۱۲ عددی تخم‌مرغ ۴.۸۱ دلار، یک کیلو مرغ ۱۰.۸۸ دلار، یک بطری یک و نیم لیتری آب ۲.۲۶ دلار، و یک بسته سیگار ۳۷.۵ دلار کانادا به طور میانگین برآورد شده است.

از طرفی داده‌های این وبگاه برای یک بلیط یک‌طرفه محلی ۴.۴۰ دلار استرالیا و هر کیلومتر با تاکسی را نیز ۲.۱۶ دلار برآورد کرده است. در یک آپارتمان نیز متوسط هزینه ماهیانه برای خدمات عمومی ساختمان مانند برق، آب و گاز، سرمایشی و گرمایش و جمع‌آوری زباله ۲۱۳.۴۴ دلار برآورد شده و هر خانوار در ماه حدود ۷۶.۹۳ دلار هزینه اینترنت می‌پردازد.

هر فرد برای اجاره آپارتمان یک خوابه در داخل شهر‌های استرالیا هر ماه به طور میانگین هزار و ۷۱۶ دلار استرالیا پرداخت می‌کند و این میزان برای آپارتمان ۳ خوابه مرکز شهر ۲ هزار و ۸۵۹ دلار ارزیابی شده است.

مقایسه درآمد و قدرت خرید مردم در کشورهای مدعی رفاه مالی

البته به طور خاص مخارج یک خانواده ۴ نفره در ماه به طور میانگین و بدون در نظر گرفتن اجاره خانه در کانبرا ۴ هزار و ۵۱۴ دلار استرالیاست و یک فرد تنها نیز حدود هزار و ۲۷۰ دلار هزینه ماهیانه دارد.

هزینه یک وعده غذا در یک رستوران متوسط در کانبرا نیز ۲۴ دلار و متوسط هزینه ماهیانه برای خدمات عمومی ساختمان نیز ۲۱۷ دلار است. همچنین برای اجاره واحد ۱ خوابه در مرکز این شهر باید هر فرد هزار و ۹۴۲ دلار پرداخت کند و این میزان برای واحد ۳ خوابه در مرکز این شهر ۳ هزار و ۱۲۹ دلار است.

درآمد ماهیانه هر فرد در کانبرا نیز به طور متوسط پس از احتساب مالیات ۵ هزار و ۳۲۷ دلار استرالیا ارزیابی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
دولت ومجلس ایران اول باید نظام پرداخت حقوق را درست کنن در تمام جهان پرداخت بیشتراز سه برابر نیست ولی در ایران تا ده برابر است ونظام بانکی ایران کلأ باید اصلاح شود ایران حقوق رو با دلار حساب کنی اکثرأ بین دویست تا چهارصد دلار میگیرن کشورهای دیگه پائین ترین حقوق کارگری از چهار هزار دلار شروع میشه میتونی از روز اول خودرو با کیفیت بالا رو قسطی ورداری هر ماه میتونی یه یا دو قلم لوازم خونه ورداری ولی تو ایران میتونی ماشین و خونه که دیگه رفته جزء ارزوها تو خرج خورد وخوراک هم میمونه ادم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
شما ایرانی هستید؟
Iran (Islamic Republic of)
یاشار
۱۸:۰۱ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
آینده کشورمون،به قدری روشن و سرشار نعمت های بیکران خداوند و عوامل انسانی خداوند هست،که شاید از گفتن و تشریح اون عاجز باشم،کمتر از چهل سال آینده،ایران بهشت کره خاکی خواهد شد.این دیده شده به وضوح.
الان باور پذیریش خیلی سخته یا شاید حتی غیرممکن برای بعضی ها،ولی به جرأت میگم اتفاقات ای در کشورمون حاصل میشه که فرای تصور خیلی هاست.
این قول شخصیه که هرگز نه دروغ گفته و نه اشتباه.
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۷:۵۹ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
در ایران نیز حقوق کارگری رو ولش کن جدا میگیم ۷ میلیون تومان درآمد داشته باشه
هرفرد یه وعده رستوران متوسط ۶۰ تومان غذا، یه بطری شیر ۸ تومان، یه قرص نان سنگک ۲تومان،یه کیلو برنج ایرانی ۷۰ تومن،تخم مرغ ۱۲عددی ۲۵ تومن، یه کیلو مرغ۳۰ تومن،یه بطری آب ۵ تومان و یه بسته سیگار متوسط ۱۵ تومان، یه سفر محلی یه طرفه ۱۰ تومن، هرکیلومتر با تاکسی ۳ تومن، هزینه آب برق گاز تلفن و جاری ساختمان ۴۰۰ تومن، اجاره یه واحد دوخوابه ۳میلیون تومان

آیا درآمد با هزینه نزدیک است؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
انسان های اولیه خیییییییییییییییییییییییییییییییلی راحت تر و سالم تر بودن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
واله من آلمان بودم و همبرگر مک دونالد که صد گرمم گوشت داشت یه یورو بود اینا چطوری میگن غذا وعده ای 15 پونده ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
مطمئنی گوشت بوده؟ قیمت گوشت گاو در آلمان هر کیلوگرم دوازه یورو یعنی هر ۱۰۰ گرم یک و دو دهم یوروه. حتی اگه ۱۰۰ گرم گوشت خام خورده بودی بیشتر از یک یورو میشد. همبرگر که غیر از گوشت چیزهای دیگه هم داره تازه سودی که باید برای رستوران داشته باشه و مالیات رو هم باید حساب کنی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
چی به خوردت دادند داداش؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
ایران را برای خارج ارزان نگه میداریم فقط اندکی از پول خود بیارن ریال کنن ببینن ارزونی و حال کمن برند بنزین چه ارز ن ولی اینجا برای کار و درامد نباشی مگر وصل باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس@@@@##$$$
۱۰:۲۴ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
در ایران درامد یک خانواده بر حسب پایه حقوق اداره کار و رفاه اجتماعی 2/660/000تومان هزینه اجاره مسکن بطور متوسط بدون پیش پرداخت 2/500/000 تومان هزینه ایاب وذهاب هزینه درمان هزینه تحصیل هزینه خورد و خوراک هزینه بهداشت و... حالا ببینید اینجا چه خبره؟ اول به داد مردم خودتون برسید بعد به مشکلات مردم دیگر کشورها رسیدگی کنید غصه انها رو بخورید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
چرا دولتمردان ایران به فکر هماهنگ کردن حقوق و هزینه در ایران نیستند ؟؟؟؟؟سوال همیشگی و بی جواب ما!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
ایران چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
هیچی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
به ایران چکار داری. تو فکرهاتو بکن ببین کدوم کشوربری بهترمیتونی زندگی خوب داشته باشی. البته اول باید خونه اونجا داشته باشی بعد خدا بزرگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
حتما میخاید بگید تو ایران از همه جای دنیا بهتره.
آمریکاییها و اروپاییها هم خیلی بدبختم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
مدیونی اگر شک کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
نه ایران اون جهنمی هست که بعضیها تصویر می‌کنند نه غرب اون بهشت. اکثر افراد از دماغ فیل افتاده‌ای هم که از ایران به اروپا یا آمریکا مهاجرت می‌کنند مجبورند تا آخر عمر کار کنند و خم به ابرو نیارند و غرورشون اجازه نمیده جلوی اقوام در ایران شغل، محل زندگی و درآمد واقعی شونو افشا کنند. البته معدود افرادی هستند که اینجا تقریبا مفت درس خوندند و تا فوق لیسانس یا دکترا تحصیل کردند و بعد بورس گرفتند و رفتند اونجا و اوضاع نسبتا خوبی دارند ولی اکثرا اینطور نیستند. تاز همین تحصیل کرده‌ها هم اگه از اول جایی مثل آمریکا به دنیا اومده بودند با توجه به هزینه وحشتناک تحصیلات به خصوص تحصیلات دانشگاهی اصلا امکان گرفتن مدرک دانشگاهی نداشتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
لعنت بر دشمنان اسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
کافرا منفی زدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
سلام. نظم و مدیریت خصوصی که رانت در آن نقشی ندارد و نظارت صحیح برابر است با زندگی آبرومند!!!!!! چیزی که در این کشور تبدیل به رویا شده است
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۵۵ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
کاشکی ایران رو هم مقایسه میکردید.
حقوق ۴ تومن در ماه مخارج ۱۰ میلیون تومان بدون در نظر گرفتن اجاره خانه!!!
Iran (Islamic Republic of)
آرتمیس
۰۹:۲۳ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
خدارو شکر کن همون ۴ میلیون داری من که الان سه ساله بیکارم دارم پس اندازام خرج میکنم که در حال تموم شدنه
Iran (Islamic Republic of)
pedar
۱۱:۴۳ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
خداذوشکر سه ساله داری میخوری و میخوابی و پس اندازت تموم نمیشه. قطعا وضعت خوبه خداروشکر
انشالا خدا بیشتر و بهتر بهت ببخشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
منم یک ادم بیکار وبی..... هستم. اگه خدابخواد میرم انگلیس زندگی کنم. ولی نمیدونم ازکجا بیارم که خرج خونه بدم یا کرایه ویا خرج سوخت (گاز) بهتره که تو همین ایران زندگی کنم چون حداقل ازسرما نمیمیرم وهمچنین از بی جایی. این بهترین فکر هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
برو خدا رو شکر کن پس انداز داری. من حتی پول ندارم هزینه اینترنت پرداخت کنم بیام اینجا نظر بدم. چی میشد بریم انگلیس پول داشته باشیم هزینه اینترنت بدیم بتونیم نظر ندیم
آخرین اخبار