جو بایدن:

تمایل دارم قطر را به عنوان هم‌پیمان اصلی آمریکا خارج از ناتو قرار دهم

رئیس جمهور آمریکا گفت تصمیم دارد قطر را به عنوان هم‌پیمان اصلی کشورش خارج از ناتو قرار دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان – جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا امروز (دوشنبه) گفت تصمیم دارد تا قطر را به عنوان هم‌پیمان اصلی کشور خارج از ناتو قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری «نشنال نیوز»، بایدن در دیدار با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در دفتر خود در کاخ سفید گفت: من به کنگره تصمیم خود را در خصوص درج نام قطر به عنوان همپیمان اصلی آمریکا خارج از ناتو اعلام می‌کنم تا نشانگر اهمیت روابط ما باشد.

به گزارش این پایگاه خبری، پیش از این دیدار نیز شیخ تمیم بن حمد آل ثانی در گفتگو با خبرنگاران گفته بود در خصوص امنیت منطقه و نیز حقوق برابر مردم فلسطین با بایدن گفتگو خواهد کرد.

امیر قطر همچنین پیش از دیدار با بایدن و پس از دیدار با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در سخنانی گفته بود: دیدار مفیدی با وزیر دفاع آمریکا داشتم که به توسعه همکاری‌های راهبردی نظامی کمک خواهد کرد.

او همچنین گفته بود: قطر و آمریکا به صورت کلی به سوی صلح و ثبات در منطقه و جهان به پیش می‌روند.

لوید آستین نیز در سخنانی گفت: آمریکا به شراکت با قطر به بیش از آن چیزی که اکنون وجود دارد، پایبند خواهد بود. اعتماد به امیر قطر به عنوان یک شریک و فرماندهی که می‌توان به او اعتماد ورزید، روابط دفاعی را تقویت خواهد کرد.

گفتنی است ساعاتی پیش مقامات آمریکایی اعلام کردند جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر امروز (دوشنبه) به منظور گفتگو در خصوص مسائل متفاوتی از جمله مسأله امنیت انرژی در صورت آنچه حمله احتمالی روسیه به اوکراین خوانده شده، و نیز مسأله ایران با همدیگر دیدار خواهند کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، برنامه بایدن برای دیدار در دفتر کار خود شامل مذاکرات هسته‌ای ایران و نیز مسأله افغانستان نیز خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۸ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
اینا فقط وهابیا رو قبول دارن
آخرین اخبار