دهه فجر بهانه‌ای برای تبیین مسائل انقلاب است

معاون سیاسی، امنیتی استاندار زنجان گفت:انقلاب اسلامی برکات زیادی درموضوعاتی همچون عدالت، آزادی، پیشرفت علمی درجهان سرآمد بوده، داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان - رفیعی عصر دیروز دوشنبه در آئین رونمایی از کتابت قرآن کریم با استفاده از هنر معرق،گفت: دهه فجر بهانه‌ای است برای مرور تاریخ درخشان و ارزشمند کشورمان که در چنین روز‌هایی موفق شدند که با اهدای خون و ایثارگری، تلاش و کوشش پدران و مادران ما و اقشار مختلف مردم و با رهبری امام‌خمینی (ره)، رژیم پهلوی را از این کشور بیرون کرده و نظام مبتنی بر آموزه‌های قرآن و نظام اسلامی بر پایه آموزه‌های قرآنی را جایگزین کنند.

او با اشاره به برکات و دستاورد‌های انقلاب اسلامی در طول ۴ دهه گذشته، گفت: مهمترین موضوعی که باید مورد توجه قرار گیرد، استقلالی است که نصیب کشور ما شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان می گوید: انقلاب اسلامی برکات زیادی در موضوعاتی همچون عدالت، آزادی، پیشرفت و رشد علمی و سایر موصوعاتی که در جهان سرآمد است، داشته است.

او گفت: یکی از مهمترین موضوعات در رابطه با انقلاب اسلامی این است که انقلاب در زمانی رخ داد که کشور ما وابسته به غرب بود و شاهان اختیار کوچکترین تصمیم برای کشور را نداشتند.

رفیعی گفت: شاید جوانان و نوجوانان خیلی از اهمیت این موضوع مطلع نباشند ولی اگر مقایسه‌ای با برخی کشور‌های منطقه و دیگر کشور‌های جهان داشته باشیم که هنوز هم اراده‌ای برای اتخاذ تصمیم مهم برای کشور خود ندارند و نگاهشان به ابرقدرت‌ها است، این موضوع را درک خواهند کرد که انقلاب چه موهبت و برکتی برای کشور ما داشته و ما در حال حاضر در سایه استقلال می‌توانیم حاکمیت خود را بدون وابستگی به شرق و غرب و هیچ یک از قدرت‌های جهانی داشته باشیم.

او بابیان اینکه دهه فجر بهانه‌ای است که مسائل مربوط به انقلاب و این ایام را تبیین کنیم و بزرگتر‌ها باید به تبیین مسائل برای کوچکتر‌ها بپردازند و با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی، گفت: بخش اعظم دلایل تحریم ایران به استقلال‌طلبی کشور برمی‌گردد، زیرا با این کار می‌خواهند ثابت کنند که کشوری بدون حمایت آن‌ها نمی‌تواند خود را اداره کند و از روز اول کشور ما دچار تحریم شده، ولی به حول قوه الهی و با هدایت‌های امامین انقلاب؛ توانستیم روی پای خود بایستیم و به صورت عزت‌مندانه با ابرقدرت‌هایی که سالیان متوالی در جهان حکومت کردند، برابری کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان بابیان اینکه عزت ایران به پشتوانه حضور و حمایت مردم بوده و استمرار خواهد داشت، می گوید: اقتدار و عزتی که ما در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی داریم باعث شده تا دشمن فشار خود را در بعد اقتصادی بیشتر کند با توجه به مزیت‌های مختلفی همچون پشتوانه مردمی، وجود رهبری عظیم‌الشان و پیشرفت‌هایی که در حوزه‌های مختلف دفاعی کسب کردیم، دشمن به این نتیجه رسیده که قادر به سرنگونی نطام نیست و به ابزار دیگری روی آورده که ما را به چالش بکشد و این نقطه قوت ما است که دشمن ما را رها نکرده و نگران اقتدار نظام اسلامی است.

این مسئول با بیان اینکه عدالتی که مدنظر رهبران انقلاب بوده و مطالبه انقلاب است و ارزش‌هایی که به خاطر آن انقلاب شده نیز باید پابرجا شود، گفت: یک مرحله انقلاب اسلامی داشتیم و مراحل بعدی آن استقرار نظام اسلامی و تشکیل دولت اسلامی است و این سیر صعودی به سمت تمدن اسلامی با ایجاد جامعه اسلامی و سپس تمدن مبین اسلامی ادامه خواهد داشت و باید با امیدواری به داشته‌ها و سرمایه‌های خودمان حرکت کنیم و ناامید نشویم. همچنین نباید از فصاسازی‌ها، عملیات روانی و تخریب‌ها علیه نطام و بزرگ‌نمایی که نسبت به گذشته تاریخی سیاه رژیم طاغوت است، ناامید شویم و باید واقعیت‌ها را بیان کرده و برای رفع مشکلات نیز تلاش کنیم.

او با اشاره به رونمایی از کتابت قرآن کریم با استفاده از هنر معرق، اظهار کرد: شاهد رونمایی از یک اثر هنری ارزشمند هستیم و مایه مباهات است که اثر گران‌قدری در اثر تلاش چندین ساله یک هنرمند به این نقطه رسیده تا یک الگوی عملی برای همه جوانان در استان و سراسر کشور باشد و امیدواریم که امثال ایشان و اقدامات و کار‌های هنری که از این قبیل خواهیم داشت، روز به روز گسترده‌تر شود.

رفیعی با بیان اینکه هنر و ذوق هنری نعمتی است که به برخی از افراد از طرف خداوند متعال اعطا شده و چه خوب که این امانت و هدیه الهی در مسیر معنوی و درست استفاده شود، تصریح کرد: هنرمندان معمولاً نسبت به دیگران در جامعه جلوتر فکر کرده و آینده را می‌بینند و از خیلی جهات مختلف پیشرو و تاثیرگذار هستند و امیدواریم روز به روز بر کسوت هنرمندانی که در مسیر الهی و دینی قدم برمی‌دارند، افزوده شود.

در ادامه این مراسم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز، گفت: مهمترین وجه تمایز دین اسلام با سایر ادیان، توجه آن به مسئله علم، دانش، خواندن و یادگیری است و بر همین مبنا اصلی‌ترین معجزه پیامبر اسلام (ص) به عنوان خاتم رسولان، کتاب آسمانی قرآن است، کتابی که سرشار از زیبایی و لطافت و مملو از اعجاز است. قرآن در کنار جنبه‌های علمی، داستانی و پندآموز، جنبه هنری و زیبایی‌شناسانه نیز دارد که اهمیت آن کمتر از سایر موارد نیست.

 احمدخانی با بیان اینکه تأثیر قرآن بر تاریخ هنر بر کسی پوشیده نیست و شاید به جرات بتوان گفت پیدایش یا تثبیت بسیاری از هنر‌ها از قبیل خوشنویسی، صحافی، چاپ و حتی موسیقی مدیون برکات این کتاب آسمانی است، گفت: امروز در این مکان گردهم آمدیم تا جلوه‌ای دیگر از نگاه هنری به کلام وحی را شاهد باشیم، اثری که در تاریخ کتابت قرآن اگر بی‌نظیر نباشد، در زمره شاهکار‌های هنری است و هنرمندی از دیار ما با تلاشی خستگی‌ناپذیر و عشق و علاقه وافر، کتابت کلی قرآن کریم را در قالب اثر فاخر هنری عرضه داشت که در نگاه اول، آدمی را متحیر می‌سازد.

او با بیان اینکه ارزش و اهمیت این اثر هنری از دو جنبه قابل اعتنا است و جنبه نخست اینکه آنچه تولید شده، کلام خداوند رحمان خطاب به کل انسان‌ها است و دوم اینکه مزین به مجموعه‌ای از هنر‌ها مانند خوشنویسی است، خاطرنشان‌کرد: طبیعتاً برگزاری مراسم رونمایی از این اثر فاخر هنری و معرفی این هنر، انگیزه خود هنرمند صاحب اثر جامعه هنری را برای انجام فعالیت‌های هنری با موصوعات دینی و قرآنی دوچندان خواهد کرد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.