ولادیمیر پوتین:

غرب نگرانی‌های امنیتی روسیه را نادیده می‌گیرد

رئیس جمهور روسیه در کنفرانس مطبوعاتی با نخست وزیر مجارستان از رویکرد غرب در قبال کشورش انتقاد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان – ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در کنفرانس مطبوعاتی با نخست وزیر مجارستان از رویکرد غرب در قبال مسکو انتقاد کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: غرب نگرانی‌های امنیتی روسیه را نادیده می‌گیرد.

او در ادامه افزود: سکو‌های پرتاب موشک در رومانی و لهستان، تهدیدی برای روسیه هستند. واشنگتن ممکن است روسیه را به جنگی با هدف اعمال تحریم‌ها بکشاند.

پوتین گفت امیدوار است گفتگو‌ها در خصوص اوکراین به منظور اجتناب از سناریو‌های منفی از جمله جنگ ادامه یابد. او گفت: بیایید تصور کنیم اوکراین عضوی از ناتو است و عملیات‌های نظامی آغاز می‌کند. آیا ما قرار است تا به جنگ با ناتو برویم؟ آیا کسی چنین فرکی کرده است، ظاهرا خیر.

رئیس جمهور روسیه همچنین گفت: واشنگتن به دنبال مهار روسیه است و از اوکراین به عنوان ابزاری برای این مسأله استفاده می‌کند.

ولادیمیر پوتین در ادامه افزود: غرب به درخواست‌های امنیتی اصلی روسیه پاسخ نداده است. این کاری اشتباه است که کشوری افزایش امنیت خود را به حساب کشور دیگری بگذارد. رئیس جمهور روسیه همچنین گفت:ما از آمریکا و ناتو می‌خواهیم تضمین‌های امنیتی طولانی مدت ارائه دهد.

نخست وزیر مجارستان نیز در این کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: اتحادیه اروپا دارای موضعی یکپارچه است و هیچ کس به دنبال درگیری با روسیه نیست.

ویکتور اوربان گفت: ما خواهان کاهش تنش‌ها میان غرب و شرق هستیم. بایستی گفتگو میان روسیه و اتحادیه اروپا ادامه یابد و ابزار‌های ما برای از میان بردن بحران استفاده شود.

گفتنی است ساعاتی پیش نیز سرکئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در سخنانی گفت: موضع واشنگتن و ناتو در خصوص مبدأ تقسیم ناپذیری امنیت منفی بود. غرب تلاش دارد تا اصل تقسیم ناپذیری امنیت را به طور کلی به فراموشی سپارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار