فرانسه آمادگی روسیه برای حمله به اوکراین را رد کرد

وزیر خارجه فرانسه در گفت‌و‌گویی تلویزیونی اعلام کرده است که هیچ نشانه‌ای مبنی بر آمادگی روسیه برای اقدام علیه اوکراین وجود ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان - ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگو با تلویزیون فرانس ۲ گفت: «در این مرحله هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که نشان دهد روسیه آماده اقدام علیه اوکراین باشد.»

به گزارش رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز گذشته گفت که غرب سعی می‌کند به طور عمدی با ایجاد سناریویی پای روسیه را به جنگ بکشاند. او همچنین بر نادیده گرفتن نگرانی‌های امنیتی روسیه از سوی غرب تاکید کرد.

آبان ماه امسال، مقامات اوکراینی ادعا کردند روسیه ده‌ها هزار نیروی نظامی را در نزدیکی مرز خود با اوکراین جمع آوری کرده است. تقریباً هشت سال پس از آغاز تنش‌های روسیه و اوکراین بر سر الحاق کریمه به روسیه، روابط دو کشور اکنون به اوج تنش خود رسیده است.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه اطلاعات مربوط به حمله ادعا شده از سوی روسیه را «جعلی» دانست.

روسیه معتقد است غرب در حال تلاش برای ایجاد جو رسانه‌ای منفی علیه این کشور است و از سوی دیگر با «حمایت تسلیحاتی» از اوکراین، به تنش‌ها دامن می‌زند. پوتین روز گذشته اعلام کرد نیت واقعی آمریکا از ایجاد این بحران، محدود کردن رشد و توسعه روسیه است.

گفتنی است آمریکا ۲۱ ژانویه امسال محموله‌ای حاوی ۹۰ تن تسلیحات نظامی به اوکراین ارسال کرد. به گفته سفیر آمریکا در اوکراین این تنها اولین محموله بوده و چندین محموله دیگر در آینده به اوکراین ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار