رکورد آمار مبتلایان روزانه به کرونا در آلمان

با شیوع سویه امیکرون در اروپا، رکورد تعداد مبتلایان روزانه در آلمان جا به جا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان – آلمان در ۲۴ ساعت گذشته با ثبت ۲۰۸ هزار و ۴۹۸ مبتلای جدید به کرونا رکورد تعداد مبتلایان روزانه را زد.

به گزارش دویچه وله، این بالاترین رکورد از زمان شیوع همه‌گیری کرونا در دو سال گذشته بوده است. کارشناسان می‌گویند تعداد واقعی مبتلایان می‌تواند به طور قابل توجهی بیشتر باشد و بسیاری از موارد گزارش نشده تا حدی به دلیل کمبود ظرفیت تست کرونا در بسیاری از نقاط است. تعدادی از شهر‌ها در چند روز گذشته مشکلاتی را در انتقال آمار به آژانس بهداشت عمومی گزارش کرده اند.

از سوی دیگر، امروز (چهارشنبه) در آلمان، تعداد کل مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ از مرز ۱۰ میلیون نفر گذشت.

افزون بر این، تعداد مرگ‌و میر نیز به ۱۹۶ نفر در روز رسیده که نسبت به آمار هفته گذشته (۱۶۶ نفر در یک شبانه روز) روند صعودی داشته است. با این وجود، تعداد زیادی از مردم آلمان، روز گذشته برای دومین روز پیاپی برای اعتراض علیه محدودیت‌های کرونایی به خیابان‌ها آمدند.

امیکرون شایع‌ترین سویه ویروس کرونا در حال حاضر است که سازمان جهانی بهداشت آن را «نگران کننده» نامیده است. از هفته گذشته اخباری مبنی بر شیوع زیرسویه جدیدی از امیکرون منتشر شده است. بنابر اعلام موسسه تحقیقاتی SSI در انگلیس قابلیت انتقال این زیرسویه تا ۱.۵ برابر بیشتر از نوع اصلی امیکرون است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار