سکونتگاه غیررسمی گاوازنگ زیر ذره بین دولت

استاندار زنجان گفت: با توجه به تعدد درخواست‌هایی که در خصوص سکونتگاه غیررسمی گاوازنگ به فرمانداری ارائه می‌شود در اسرع وقت این منطقه به صورت کارشناسانه بررسی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان - افشارچی عصر دیروز چهارشنبه در کارگروه زیربنایی استان زنجان گفت: منطقه گردشگری گاوازنگ  از ابعاد مختلف به خصوص حوزه گردشگری اهمیت فراوانی دارد.

او می گوید: اگر قرار باشد این منطقه سکونتگاهی سرجای خود باقی بماند، باید مواردی برای آن تدوین شده و ساکنان ملزم به رعایت آن باشند.

استاندار زنجان گفت: در صورت جابجایی هم باید جلسه‌ای با حضور افرادی که در این خصوص کار کرده اند برگزار کنیم و این مسئله در کارگروه‌های زیربنایی با نظر کارشناسانه  بررسی و منتهی  به بهترین نتیجه شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان هم در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه رسیدگی به موضوع منطقه گرشگری گاوازنگ در کارگروه زیربنایی انجام می‌گیرد، گفت: در گذشته سکونتگاهی غیر رسمی در روستایی واقع در گاوازنگ ایجاد شده که فاقد هر گونه امکانات است و ساکنان این روستا پیگیر برخورداری از خدمات زیر بنایی آب شرب و گاز هستند.

او می گوید: مصوبات قبلی کارگروه مبنی بر جابجایی این سکونتگاه غیررسمی بوده که حتی شهرک مسکونی در کنار آن ایجاد شد و با متولی گری سازمان همیاری شهرداری‌ها به برخی پلاک‌ها زمین مسکونی واگذار کردند.

بیات منش  با بیان اینکه این اداره کل پیگیر این موضوع بوده به دلیل آنکه گاوازنگ در حریم واقع شده است و باید به لحاظ مالکیت نیز با شهرسازی منطبق شود، گفت: منتظریم این پرونده به صورت کامل به اداره راه و شهرسازی واصل شود، تا مباحث شهرک مسکونی و طرح کلیت منطقه گردشگری گاوازنگ را به پیش ببریم.

این مسئول با اشاره به اینکه بحث منطقه سکونتگاه غیر رسمی گاوارنگ مطرح است، گفت: در خواست می‌شود که مشخص شود که آیا تثبیت خواهد شد یا خیر در صورتی که رویکرد‌های قبلی مبنی بر جابجایی آن بوده است.

او  با اشاره به اینکه بحثی وجود دارد و اینکه در صورت تثبیت شدن سکونتگاه غیر رسمی با چه الگویی توسعه خواهد یافت، گفت: در نهایت بعد از تصمیم گیری باید طرح معبر را برای منطقه طراحی کرد، تا شرکت‌های خدمات رسان بتوانند بحث زیرساخت‌ها را ارجاع و خدمات لازم را به ساکنان منطقه ارائه دهند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.