آغاز اکران جشنواره فیلم فجر در کرمان

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان از اکران چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر از جمعه ۱۵ بهمن ماه خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - وحید محمدی گفت: چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر به طور همزمان، از ۱۵ بهمن ماه در سینما آسیا و سینما شهرتماشای کرمان آغاز و تا ۲۲ بهمن ماه ادامه دارد.

او به اکران ۱۶ فیلم در این جشنواره اشاره کرد که هرکدام در۳نوبت ودرمجموع۴۸سانس طی ۸روز درمعرض دید علاقه‌مندان به مهمترین رویداد سینمایی ایران دراستان کرمان قرارمی گیرند.

محمدی ضمن تاکید بر این نکته که اکران فیلم‌ها با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی انجام خواهد گرفت، گفت: علاقه مندان می‌توانند از ۱۴ بهمن ماه نسبت به تهیه بلیت فیلم مورد نظر خود، از طریق سامانه‌های سینما تیکت، ایران تیکت و گیشه هفت اقدام کنند.

به گفته معاون مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی کرمان اگرچه امسال به دلایل مختلف وازجمله فعال نبودن یاپایین بودن آمار فروش ماه‌های اخیربعضی سینماها، امکان اکران فیلمها درسینما‌های غیر از مرکز استان فراهم نشد، اما دراین ایام علاوه بر افتتاح سینمای ریگان، با رایزنی انجام شده وهمکاری تهیه کنندگان، تلاش می شود اکران تعدادی از فیلم‌های جشنواره ازطریق سینما سیار در این شهر و همچنین بعضی مناطق محروم دیگر نیز پیش بینی و انجام شود.

او دربخش دیگری ازسخنان خود گفت:باتوجه به محدودیت‌های کرونایی ازبرگزاری مراسم افتتاحیه صرف نظرکرده ایم و اولین روز جشنواره با اکران فیلم "لایه‌های دروغ" به کارگردانی رامین سهراب ازساعت۱۷ درسینما آسیا آغاز واین فیلم درساعت ۲۲:۳۰درسینما شهر تماشا نیز اکران خواهدشد.

محمدی می گوید: همچنین فیلم "خائن کشی" به کارگردانی مسعود کیمیایی درساعت۱۹:۳۰درسینما آسیا به روی پرده خواهد رفت و فیلم "دسته دختران" به کارگردانی  منیرقیدی به ترتیب درساعت ۱۷:۳۰ در سینما شهرتماشا و ساعت۲۲در سینما آسیا اکران می‌شود. دراین روز طبق جدول نوبت اول پخش فیلم ضد به کارگردانی امیرعباس ربیعی ازساعت ۲۰در سینما شهر تماشا پیش بینی شده است.

 فیلم خائن کشی جدیدترین اثر مسعود کیمیایی است که برای اکران در چهلمین جشنواره فجر تولید شده است. تمرکز این فیلم بر زندگی و ماجرا‌های کلاهبردار معروف مهدی بلیغ است، اما گذری هم به ماجرای ملی شدن صنعت نفت می‌زندو فیلم لایه‌های دروغ به کارگردانی رامین سهراب اولین فیلم محصول مشترک ایران و فنلاند است که قرار است در جشنواره فجر به نمایش در بیاید. لایه‌های دروغ فضایی اکشن و جنایی دارد و از بازیگران ایرانی و فنلاندی بهره می‌برد.

منیرقیدی (یکی از داوران نخستین جشنواره فیلم کرمان درسال۹۹) وکارگران فیلم خوب ویلایی ها نیزامسال با فیلم دسته دختران درجشنواره حضور دارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.