احتمال برگزاری اولین نشست کاری ایران و کره جنوبی درباره دارایی‌های بلوکه شده

منابع کره جنوبی اعلام کردند سئول و تهران در حال بررسی برگزاری اولین نشست کاری خود برای حل و فصل مسائل مربوط به دارایی‌های مسدود شده ایران هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان - رسانه‌های کره جنوبی اعلام کردند «چوی جونگ کان» معاون وزیر خارجه این کشور در تماس تلفنی با «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران اعلام کرده که طبق توافقی که ماه پیش با «علی باقری» همتای ایرانی خود داشته است در حال بررسی برگزاری نشستی هستند تا در خصوص پول‌های بلوکه شده کشورمان در کره جنوبی با طرف ایرانی گفت‌وگو کنند.

بر اساس گزارش خبرگزاری «کی بی اس ورلد» کره جنوبی سئول و تهران در حال بررسی برگزاری اولین نشست کاری خود در ماه جاری میلادی (فوریه) برای حل و فصل مسائل مربوط به دارایی‌های مسدود شده ایران در بانک‌های کره جنوبی هستند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که مقامات کره جنوبی و ایران درباره تاریخ مشخص این نشست و همچنین سطح و تعداد نفرات هیأت‌ها در حال مذاکره هستند و این جلسه به احتمال زیاد برای اواسط فوریه (اواخر بهمن) برنامه‌ریزی شود.

ماه گذشته، چوی یانگ کان، معاون وزیر خارجه کره جنوبی در سفر به وین با هیئت ایرانی به ریاست علی باقری، همتای ایرانی خود دیدار و درباره مسائل مختلف از جمله آزادسازی دارایی‌های تهران در سئول رایزنی کرد.

دو طرف در این دیدار تفاهم کردند دارایی‌های ایران هر چه سریعتر آزاد شود و ضمن بحث درباره جزئیات چگونگی آزادسازی پول ایران، ابراز امیدواری کردند که بتوانند هر چه سریعتر مبالغ مالی مسدود شده تهران در بانک‌های کره جنوبی را آزاد کنند.

پس از خروج یکجانبه آمریکا در سال ۲۰۱۸ از توافق هسته‌ای با ایران، واشنگتن تحریم‌های بیشتری علیه کشورمان اعمال کرد که کره‌ جنوبی نیز به بهانه همین تحریم‌ها تاکنون ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران که مربوط به فروش نفت می‌شود را بلوکه کرده است. تهران بار‌ها از مقامات کره‌ای خواسته است این مبالغ را آزاد کنند، اما سئول با تاکید بر تحریم‌های آمریکا از این کار سر باز زده است.

چندی پیش کره جنوبی  ۱۸ میلیون دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران را به عنوان بدهی حق عضویت معوقه تهران به سازمان ملل متحد پرداخت کرد.

در همین راستا «میخائیل اولیانوف» نماینده دائمی روسیه در سازمان‌های بین‌المللی اعلام کرد پول‌های ایران در کره جنوبی در نتیجه تهدید به اعمال تحریم‌ها علیه سئول بلوکه شده است که این اقدام ظالمانه، برخلاف قوانین بین‌المللی است و در عمل دزدی دریایی بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۰۱:۲۶ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
کشورهای نوکر صفت مثل کره و فرانسه که به ایران زیان رساندند باید به طور کامل از بازار ایران حذف شوند تا بفهمند نوکر امریکا بودن برایشان هزینه دارد.
همچنین انگلستان باید کامل از تجارت کنار گذاشته شود تا بفهمد توطئه و خباثت برایش هزینه دارد.امریکا بواسطه نوکرهایی چون کره و امارات و عربستان و شرکایی چون فرانسه و انگلستان نقشه هایش را با کمترین هزینه عملی میکند. مسئولین هوشیار باشند و سیاست بخرج دهند.تا من بعد کشورهای نوکرصفت بدانند نوکری برایشان پر هزینه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۳ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
خوب ملت این پول که مال ایران است ، پس مذاکره برای چی ؟ حال هشت دور مذاکره بی نتیجه هم با نوچه های آمریکا هم باید داشته باشیم ؟
تا این درس عبرتی باشد برای مقامات سیاسی و اقتصادی حال و آینده کشور در نگاه به کره و کره ای ! امید که درس بگیرند.
در مورد بدهی حق عضویت معوقه تهران به سازمان ملل متحد ، چرا کره ای ها باید تصمیم گیرنده باشند ؟ شاید ما نمی خواستیم که پرداخت کنیم ، مگر سازمان ملل ظرف 42 سال گذشته غیر از کار شکنی و اجرای منویات غرب چه اقدام سازنده ای داشته است؟ مقامات ما که چلاق نیستند.
اقای الیانوف ، حالا این اقدام را دزدی دریایی می نامند ؟ پس تا دیروز ذهنشان کجا ها سفر می کرد؟ و حالا چرا دهان گشوده اند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
کره جنوبی هم فرقی با امریکا نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
چن وقت پیش ک گفتین پس دادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
همیشه برای گرفتن حسابمون جلسه و شور میکردن آخه این چه وضعیه هزینه این جور جلسات بعهده کیه
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۲:۱۵ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
به این مزدوران امریکا واسراییل اعتماد نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
این اقدام کره جنوبی نباید هرگز فراموش شود باید در تعاملات آینده خود با این کشور این کار غیر شرافتمندانه این کشور مد نظر قرار گیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
چرا ایران هیچ حرکت تلافی جویانه قابل توجه ای انجام نمی دهد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۴ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
بشین بابا خدا را شکر کن که به ما صدقه داده اند !!
Canada
ناشناس
۱۸:۵۸ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
مطمئن شوید از باباش کدخدا
اجازه گرفته باشد
انها ایالتی از کدخدا هستند
سیاست مستقلی ندارند
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۷:۴۹ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
اگر تولید کنندگان ایرانی کره را کنار بزنند کره نتنها با التماس دارایی‌های بلوکه شده را پس خواهد داد که برای فروش وسایل خود به ایران پاچه خواری هم خواهد کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
کره جنوبی در حد اسرائیل رذل است.
آخرین اخبار