در بحبوحه بحران اوکراین:

اولین گروه نظامیان آمریکا وارد آلمان و لهستان شدند + تصاویر

ارتش آمریکا از ورود اولین گروه سربازان آمریکایی به شرق اروپا برای آنچه «کنترل بحران اوکراین» می‌خواند، خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - فرماندهی بخش اروپایی ارتش آمریکا امروز (جمعه) اعلام کرد که اولین سری از نیرو‌های آمریکایی که برای تقویت ناتو به اروپا آمده‌اند، وارد آلمان شده‌اند.

به گزارش رویترز، سخنگوی این فرماندهی در بیانیه‌ای گفت: «سربازان گردان هجدهم هوابرد امروز وارد شهر ویسبادن شدند. این‌ها اولین گروه سرباز از ۲ هزار سربازی هستند که پس از اعلام پنتاگون مبنی بر انتقال نیرو‌های بیشتر از آمریکا به اروپا وارد این قاره می‌شوند.»

روز چهارشنبه، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به بهانه حفاظت از اروپای شرقی، دستور اعزام نزدیک به ۳ هزار نیروی بیشتر به لهستان و رومانی را صادر کرد.

به گفته پنتاگون، یک هزار سرباز آمریکایی مستقر در شهر ویلسک آلمان به رومانی اعزام خواهند شد، از سوی دیگر حدود هزار و ۷۰۰ نظامی، از پایگاه نظامی «فورت برگ» آمریکا، به لهستان اعزام خواهند شد.

علاوه بر این، ۳۰۰ نفر دیگر از نیرو‌های نظامی قرار بود از فورت برگ به آلمان نقل مکان کنند.

به گزارش الجزیره، فردا گروهی از نیروهای آمریکایی وارد خاک لهستان خواهند شد.

«ماریوسز بلاسزاک» وزیر دفاع لهستان در این باره گفت که حدود هزار و ۷۰۰ نظامی آمریکایی که قرار است در شرق اروپا مستقر شوند وارد این کشور خواهند شد.

شبکه تلویزیونی TVN ۲۴ نیز روز جمعه با انتشار تصاویری از تخلیه تسلیحات آمریکایی از ۲ هواپیمای نظامی در فرودگاه رزسزاوشو-جسینکا (Rzeszow-Jesionka) در جنوب لهستان خبر داد و اعلام کرد تاکنون ۶ هواپیمای آمریکایی به تخلیه نیرو‌ها و تجهیزات آمریکایی در لهستان پرداخته‌اند.

ورود نیرو‌ها و تجهیزات آمریکایی به لهستان 01

ورود نیرو‌ها و تجهیزات آمریکایی به لهستان 02

آمریکا آنچه «بحران اوکراین» می‌خواند را دستاویزی برای افزایش حضور نظامی خود در منطقه قرار داده است. روز گذشته نیز، فرمانده ارشد نیروی دریایی آمریکا از برگزاری یک رزمایش نظامی در آب‌های شرق اروپا خبر داد.

معاون رئیس مرکز اوراسیا نیز امروز در همین خصوص گفت افزایش حضور نظامی آمریکا در اروپا تلاش‌های دیپلماتیک جاری برای حل این بحران را خنثی می‌کند و تأثیری منفی بر روند صلح و تنش‌زدایی در منطقه خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
حالا امریکاییها رومانی و لهستان رو تا بتونن به لجن میکشن نمیدونم چرا اجازه ورود بهشون میدن
آخرین اخبار