اعلام وضعیت اضطراری در پایتخت کانادا در پی ادامه اعتراضات کامیون داران

جیم واتسون، شهردار اوتاوا به دنبال اعتراض ده روزه کامیون داران به واکسیناسیون اجباری، حالت فوق العاده در این منطقه اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان- جیم واتسون، شهردار اوتاوا ضمن اعلام وضعیت اضطراری در پایتخت کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد اعتصاب کامیون داران به واکسیناسیون اجباری علیه کرونا تهدیدی جدی برای امنیت و آرامش مردم منطقه است.

وی ادامه داد: ما برای کنترل این موج از اعتراضات به حمایت و کمک حوزه‌های قضایی و بخش‌های دولتی نیاز داریم.

واتسون همچنین از اینکه تعداد نیرو‌های امنیتی و پلیس از تعداد معترضان کمتر است انتقاد کرد و گفت: این حجم از نیرو‌های پلیس قطعاً برای کنترل اوضاع کافی نیست.

به گفته خبرگزاری رویترز، اعتراض کامیون داران کانادا که با عنوان "کاروان آزادی" به دلیل اجباری شدن واکسیناسیون کرونا در بین کامیون دارانی که به صورت فرامرزی فعالیت می‌کنند شکل گرفته بود حالا به یک تجمع اعتراضی به سیستم بهداشت عمومی و نحوه مدیریت جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا تبدیل شده است.

معترضان از این که دولت کانادا هیچ واکنشی نسبت به این اعتصاب ده روزه نشان نمی‌دهد خشمگین هستند. در همین حال، پلیس اعلام کرده در حال جمع آوری مدارک و اسنادی برای دستگیری سازمان دهندگان اصلی این اعتراضات است. پلیس کانادا اعلام کرده است رانندگانی که در جاده‌ها مانع سوخت رسانی به نقاط مختلف این کشور می‌شوند را شناسایی و مجازات خواهد کرد.

برخی از این معترضان در جریان اعتصاب خود پرچم نازی‌ها را به اهتزاز در آورده اند و اعلام کرده اند می‌خواهد دولت جاستین ترودو را منحل کنند. این کامیون داران می‌گویند تا زمانی که دولت قانون واکسیناسیون اجباری میان رانندگان فرامرزی کانادا را لغو نکند دست از اعتصاب بر نمی‌دارند.

در مقابل، مارکو مندیسینو، وزیر ایمنی عمومی کانادا اعلام کرد: دولت به هیچ عنوان قصد لغو این قانون را ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار