آلمان: منتظر پاسخ ایران درباره مذاکرات هسته‌ای هستیم

صدر اعظم آلمان با ادعای اینکه درباره برجام همه چیز به ایران بستگی دارد، گفت هم‌اکنون در موقعیتی هستیم که منتظر پاسخ هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان - اولاف شولتس در مصاحبه‌ با واشنگتن پست درباره روند مذاکرات هسته ای گفت: «همه چیز بستگی به ایران دارد. ما به آن‌ها پیام روشنی دادیم که اکنون زمان تصمیم گیری و پیشرفت است و نه طولانی کردن روند مذاکرات»!

صدر اعظم آلمان در ادامه سیاست شرکای غربی خود و بدون در نظر گرفتن حسن نیت ایران در مذاکرات مدعی شد: ما  توانایی ایران در داشتن بمب هسته‌ای قابل استفاده را نمی‌پذیریم. این لحظه تعیین کننده است و امیدواریم آن‌ها از این فرصت استفاده کنند. زمان زیادی برای ما باقی نمانده است. زیرا ما از پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران اطلاع داریم. اکنون در شرایطی هستیم که منتظر پاسخ از سوی ایران هستیم و باید صبرکنیم.

پیش از این هیئت‌های مذاکره‌کننده انگلیس، فرانسه و آلمان موسوم به تروئیکای اروپایی با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که اقدام آمریکا در اعمال برخی معافیت ها در راستای تسریع و حمایت از مذاکرات وین برای احیای برجام صورت گرفته است.

 تروئیکای اروپایی در بیانیه خود ادعا کردند: «با توجه به زمان بسیار کمی که برای احیای توافق هسته‌ای وجود دارد، ایران باید از این اقدام آمریکا به عنوان یک فرصت استفاده کند.»

این بیانیه در حالی صادر می‌شود که پیش از آن وزارت امور خارجه آمریکا از تصمیم دولت بایدن برای از سرگیری معافیت‌های تحریمی در خصوص همکاری‌های هسته‌ای با ایران در راستای تسهیل مذاکرات وین خبر داده بود. این معافیت‌ها به کشور‌ها و شرکت‌های خارجی اجازه می‌دهد تا با ایران در پروژه‌های نیروگاه اتمی بوشهر، نیروگاه آب سنگین اراک و رآکتور تحقیقاتی تهران همکاری کنند.

صدر اعظم آلمان همچنین در پاسخ به این سوال که با افزایش تنش ها بین اوکراین و روسیه آیا دولت آلمان می‌تواند روند افتتاح خط لوله نورد استریم ۲ را متوقف کند، گفت: ما و متحدانمان آماده هستیم تا در صورت حمله روسیه به اوکراین، تمام اقدامات لازم را انجام دهیم. برلین یک توافق بسیار روشن با دولت آمریکا درباره ترانزیت گاز و حاکمیت انرژی در اروپا دارد.

شولتس قرار است امروز دوشنبه، هفتم فوریه با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بر سر تنش اوکراین و روسیه دیدار و گفتگو کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
به قول یکی از سیاسیون آمریکا گفته اینها ( فرانسه المان انگلیس ) پاپدهای ما هستند POPED
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۲۵ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
تو ۸ سال مذاکره چی دیدیم ول کنید ای شیاطین رو
ازموده را ازمودن خطاس
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۲۵ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
تو ۸ سال مذاکره چی دیدیم ول کنید ای شیاطین رو
ازموده را ازمودن خطاس
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۱:۰۳ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
این حقه بازها شکلات داده اند وحالا منتظرند النگوی بچه را بدزدند.اینها دنیا را کم عقل وکودن ونابالغ میدانند.
آخرین اخبار