طرح‌های غربالگری بینایی و شنوایی نوزادان در خراسان رضوی به ثمر نشست

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: اجرای طرح‌های غربالگری بینایی و شنوایی نوزادان و کودکان خراسان رضوی میزان ورودی‌های کودکان معلول را کاهش داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - مسعود فیروزی گفت: با اجرای برنامه‌های پیشگیرانه بهزیستی در خراسان رضوی، میزان ورودی‌های کودکان نابینا و ناشنوا در سال‌های اخیر سیر کاهشی داشته و در برخی مدارس این میزان به صفر نزدیک شده است.

در بخش آسیب‌های اجتماعی که امروز یکی از پرهزینه‌ترین موضوعات اجتماعی برای دولت‌ها و جوامع محسوب می‌شود بهزیستی طرح‌ها و برنامه‌های زیادی از جمله اورژانس اجتماعی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ساماندهی و توانمندسازی آسیب‌دیدگان اجتماعی و برخورد با مصادیق خشونت علیه زنان و کودکان در دست اجرا دارد و نتایج بسیار خوبی هم از این طرح‌ها گرفته است.


بیشتر بخوانید




او گفت: بهزیستی در طول سال هزاران دختر و زن و کودک خشونت‌دیده را از خانواده‌های پرآسیب جدا کرده و آن‌ها را تحت حمایت و پوشش خدمات توانمندسازی قرار می‌دهد.

به گفته او خانه‌های امن، خانه‌های بین‌راهی، مراکز توانمندسازی دختران در معرض آسیب و زنان آسیب‌دیده، خانه‌های فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست، مراکز توانمندسازی و توانبخشی بیماران روانی مزمن، مراکز مداخله در بحران، مرکز قرنطینه آسیب‌دیدگان و مراکز توانبخشی سالمندان، از جمله مراکزی هستند که در طول سال به هزاران مددجوی در معرض آسیب، آسیب‌دیده، خشونت‌دیده و آزار دیده، خدمات حمایتی، مادی، معنوی، روانی، اجتماعی و توانمندسازی ارائه می‌دهند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در زمینه اعتیاد که یک فصل جداگانه و بسیار بزرگ در آسیب‌های اجتماعی است بهزیستی خراسان رضوی هم‌اکنون بیش از ۵۰ هزار نفر را در کمپ‌ها، مراکز ترک اعتیاد سرپایی، مراکز توانمندسازی پس از سم‌زدایی و در خانه‌های بین‌راهی، مورد درمان و بازتوانی قرار می‌دهد.

انتهای پیام//ف.ح.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.