جایگزینی مو با سلول‌های بنیادی

ریزش مو یکی از چالش‌های پزشکی است که سالانه میلیون‌ها نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما اکثر راه‌حل‌های فعلی فقط بر کاهش سرعت ریزش مو تمرکز دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان - یک شرکت نوید روش جدیدی از درمان ریزش مو را می‌دهد که رویکرد کارآمدی برای بازسازی فولیکول‌های از دست رفته دارد و از سلول‌های بنیادی مو برای جایگزینی سلول‌های از دست رفته در اثر پیری و طاسی الگوی موی مردانه استفاده می‌کند.

دانشمندان در این روش نشان می‌دهند که چگونه می‌توان سلول‌های غیرفعال را برای تقویت رشد مو فعال کرد و بااستفاده از تبدیل سلول‌های بنیادی پرتوان القایی به سلول‌های بنیادی اپیتلیال که معمولاً در برآمدگی فولیکول‌های مو یافت می‌شوند، این درمان را پیش برد.

شرکت دونو dnovo به طور انحصاری فناوری بکار برده که به دنبال تبدیل پوست، خون یا سلول‌های چربی فرد به طور مستقیم به سلول‌های بنیادی مو است. این شرکت رویکرد خود را در مدل‌های موش طاسی نشان داده است بعد از سه هفته مو‌های جدید جوانه زدند و هفت ماه بعد آن را حفظ کردند.

دکتر ارنستو لوژان، موسس و مدیر عامل dNovo، گفت: در این فناوری یک نوع سلول را به نوع دیگر (مثلاً در مورد این پروژهسلول‌های پوست به سلول‌های بنیادی مو) تبدیل می‌کند که پتانسیل تبدیل شدن به یک درمان واقعی برای ریزش مو را دارد.

منبع: سایت نیواطلس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
عالی بود.
آخرین اخبار