افتتاح ۳۸۰ پروژه مخابراتی در کردستان

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: به مناسبت دهه فجر ۳۸۰ پروژه مخابراتی با اعتبار یک هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در نقاط مختلف استان به بهره‌برداری رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - آزاد حکمت گفت: به مناسبت دهه فجر در قالب ۷ طرح کلی، ۳۸۰ پروژه مخابراتی با اعتبار یک هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در نقاط مختلف استان به بهره‌برداری رسید.

مدیر مخابرات منطقه کردستان می گوید: برخی از این پروژه‌ها در حوزه توسعه سوئیچ تلفن ثابت است که میزان سرمایه گذاری انجام شده در این بخش ۳۹ میلیارد ریال است.

او میزان هزینه صورت گرفته برای افتتاح پروژه‌های مربوط به حذف کابل‌های اقماری در مناطق روستایی را ۸۷ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: اعتبار هزینه شده برای پروژه‌های مربوط به افزایش پهنای باند ۵۷ میلیارد ریال است.

حکمت گفت: برای اجرای طرح‌های مربوط به فیبرنوری ۴۴ میلیارد ریال و احداث و بهره‌برداری از سایت‌های جدید تلفن همراه در دهه فجر امسال هم ۴۴۴ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد ریالی برای بهره برداری از طرح‌های انتقال شبکه‌های مخابراتی با ۳۱۹ میلیارد ریال در دیگر بخش‌ها، گفت: در مجموع طی یکسال اخیر بیش از ۲ هزار و ۷۰ میلیارد ریال در حوزه‌های مختلف مخابرات سرمایه‌گذاری شده است.

گفتنی است؛ از یک هزار و ۲۴۰ میلیارد پروژه شامل ۹۰ پروژه توسعه سویچ adsl و vdsl در تمام شهرستان‌های استان، ۸۹ پروژه حذف کابل انباری اقماری، تعویق سویچ قدیمی و ایجاد مرکز جدید، ۴ پروژه افزایش پهنای باند، ۱۳ پروژه اجرای فیبر دسترسی و توسعه شبکه در شهر‌های سنندج، بانه، دیواندره، سقز، دهگلان و کامیاران، ۱۵ پروژه احداث سایت جدید bts در شهرستان‌های سقز، بانه، مریوان قروه بیجار و ۲۸ پروژه ارتقای تکنولوژی ۴G و ۳G و ۱۷۷ پروژه توسعه شبکه انتقال و ارتقای مراکز شهری و روستایی به صورت همزمان در استان بهره برداری شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.