آغاز واکسیناسیون کرونا کودکان ۵ ساله و بالاتر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : واکسیناسیون کودکان پنج سال و بالاتر همزمان با سراسر کشور در استان شروع شده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- شکیبا گفت : براساس بررسی که صورت گرفته میزان مرگ بر اثر کرونا در جمعیت واکسن نزده‌ها تقریبا ۵۰ برابر بیشتر از جمعیتی بوده که واکسن کرونا تزریق کرده‌اند.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه براساس نتایج بررسی که در استان انجام دادیم، میزان مرگ بر اثر کرونا در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت واکسن نزده ۵۷۱ نفر و در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت واکسن زده ۱۰ نفر بوده است.

تزریق واکسن کرونا در کاهش آمار فوت شدگان ناشی از کرونا تاثیر چشمگیر داشته است بر اساس نتایج این بررسی، از همه مردم درخواست می شود برای تزریق واکسن کرونا و تکمیل هر سه دوز - براساس دستورالعمل‌های موجود- اقدام کنند.

واکسیناسیون کودکان پنج سال و بالاتر همزمان با سراسر کشور در استان نیز شروع شده است.

جمعیت هدف این گروه سنی (پنج سال و بالاتر) در استان ۱۵۳ هزار نفر است درخواست ما از والدین این است که جهت تزریق واکسن کودکان پنج سال به بالای خود در اسرع وقت به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

واکسن‌های مورد تایید که برای این گروه سنی در نظر گرفته شده شامل سینوفارم و پاستوکووک می‌باشد، که در استان موجود است.

قدرت شیوع سویه امیکرون کرونا از سویه‌های پیشین بسیار بیشتر بوده و انتظار می‌رود در ۲ هفته آینده با افزایش تعداد موارد ابتلا و بستری کرونا در استان کرمانشاه مواجه شویم.

تنها راه مقابله با ویروس کرونا انجام واکسیناسیون کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمعات است.

از کودکان دارای بیماری زمینه‌ای ️با سن کمتر از ۱۲ سال، سالمندان بالای ۶۵ سال، مادران باردار، ️بیماران با معرفی نامه متخصص عفونی، ️افراد با تشخیص پزشک مرکز ۱۶ ساعته و ️بیمارانی که در بیمارستان بستری هستند، تست کرونا گرفته می‌شود.

میزان موارد مبتلا به کرونا در استان کرمانشاه از ۴.۳ درصد به ۲۶ درصد افزایش یافته و ضروری است و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم باید جدی تلقی شود.

تاکنون ۹۰.۳ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال در استان کرمانشاه نوبت نخست، ۸۰.۱ درصد نوبت دوم و ۳۱ درصد نوبت سوم و ۹۸ درصد دانش آموزان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آریا
۲۰:۳۵ ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
مستندات مربوط به ادعای خود راجع به واکسن را ارایه ندادید ، تو سایت سازمان بهداشت جهانی هیچ واکسنی برای زیر 18 سال توصیه نشده تزریق واکسن درصورتی مجاز است که مطالعات بالینی برا گروه سن مورد نظر بطور کامل انجام شده باشد ، کودکان ما بازیچه تست واکسنهای تایید نشده نیستند!