نیکی هیلی:

بازگشت بایدن به برجام، حکم اعدام برای اسرائیل است

نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل متحد بازگشت دولت بایدن به برجام را به منزله حکم اعدام برای رژیم صهیونیستی خواند.

باشگاه خبرنگاران جوان– نیکی هیلی، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل متحد در سخنانی، تلاش دولت بایدن برای بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران را «تلاش برای حکم اعدام برای اسرائیل» خواند.

نیکی هیلی ساعاتی پیش در حساب توییتری خود مدعی شد: بگذارید شفاف باشیم. درصورتی که دولت بایدن به توافق با ایران بازگردد، او (در واقع) برای حکم اعدام اسرائیل تلاش کرده است. او بایستی یک طرف را انتخاب کند؛ انتخاب و ترجیح تروریست‌ها بر یک همپیمان غیر قابل قبول خواهد بود.

گفتنی است صحبت‌های نیکی هیلی در حالی منتشر می‌شود که خبر‌ها حاکی است رژیم صهیونیستی نیز تلاش دارد تا مانع بازگشت دولت آمریکا به توافق هسته‌ای شود.

نشریه آکسیوس امروز به نقل از یک مقام اسرائیلی اعلام کرد نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل در تماسی تلفنی روز یکشنبه خود با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، از وی خواسته تا به توافق هسته‌ای باز نگردد.

روز گذشته نیز سی ان ان به نقل از منابع مطلع اعلام کرد نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به کنگره این کشور گفته هفته‌های آینده تکلیف توافق با ایران مشخص می‌شود.

خبرگزاری سی ان ان به نقل از منابع آگاه در دولت آمریکا اعلام کرد: «دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا معتقد است تنها تا پایان فوریه فرصت دستیابی به یک توافق وجود دارد.»

این منبع ادعا کرده است: «اگر توافق تا پایان فوریه احیا نشود، واشنگتن قصد دارد مسیر خود را تغییر دهد. با این حال تاکنون اختلافات طرفین کاهش پیدا کرده و به اولویت اصلی همه هیأت‌ها بدل گشته است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار