جهاد تبیین خنثی‌کننده توطئه دشمنان است

سرپرست دانشگاه بناب با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مسئله‌ی جهاد تبیین گفت: باید به حرکت تبیین، که از دغدغه‌های مهم مقام عظمای ولایت است، اهمیت بیشتر و بهتری بدهیم چراکه خنثی‌کننده‌ی توطئه‌ی دشمنان است.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز - مجتبی عباسیان در مراسم گرامیداشت دهه مبارک فجر که در دانشگاه بناب برگزار شد، با بیان اینکه جهاد تبیین یکی از اقدامات مهم مبارزه جریان حق و باطل است،گفت: جامعه‌ی دانشگاهی و دانشجویان نقش بسیغ مهمی در حوزه‌ی تبیین دارند.

دعوت به جهاد تبیین یکی از الزامات تحقق بیانیه‌ی «گام دوم انقلاب» است که متاسفانه به این امر بسیار مهم، کمتر توجه شده است.

سم پاشی‌های فضای مجازی و گمراه کردن افکار عمومی که از دسیسه‌های دشمنان انقلاب است، بهترین راه حل برای رفع و مبارزه با این نیرنگ‌ها، توجه عمیق به جهاد تبیین و بیان واقعیات انقلاب است.

 بعد از وقوع انقلاب اسلامی، انقلاب و جهاد علمی در ایران اتفاق افتاده است، تعداد اساتید دانشگاه‌ها بعد از انقلاب سال ۵۷ به ۱۰ برابر رسیده است.

 افزایش تولید علم و دانش و فناوری در تمامی عرصه‌هاازبرکات انقلاب اسلامی  است، تعداد مقالات انتشار شده در سال ۵۷، ۵۰۰ مقاله در کل مجلات علمی بوده که بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، این رقم تا سال ۲۰۲۱ به ۷۶ هزار مقاله رسیده است.

 ۳۰ درصد از کل مباحث علمی جهان توسط دانشمندان ایرانی طرح شده است،  در بحث مرجعیت علمی در کل دنیا، آموزش علمی ایران ۱۸۰۰ مجله علمی معتبر دارد که ۲۸۴ مجله آن به صورت بین‌المللی منتشر می‌شود.

دانشگاه باید در تمام مسائل علمی، اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی منطقه تاثیر گزار بوده و به مسائل و مشکلات منطقه پاسخگو باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.