آمریکا حمله یمنی‌ها به عربستان را محکوم کرد

کاخ سفید بدون اشاره به جنایت‌های سعودی علیه مردم یمن، حمله یگان پهپادی و موشکی این کشور به فرودگاه «أبها» در عربستان را محکوم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آمریکا حمله موشکی و پهپادی نیرو‌های یمنی به یک سایت نظامی در فرودگاه بین‌المللی «أبها» در عربستان را محکوم کرد.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: «به شدت حمله تروریستی به منطقه أبها در عربستان سعودی را که حوثی‌ها (انصارالله) مسئولیت آن را برعهده گرفته‌اند محکوم می‌کنیم.»

در این بیانیه بدون اشاره به جنایت‌های عربستان علیه مردم یمن و بمباران کودکان توسط آن اضافه کرد: «به حمایت از عربستان در دفاع از مردم و خاک خود مقابل این حملات پایبندیم.»

کاخ سفید توضیح داده است: «با سعودی‌ها و شرکت‌های بین‌المللی برای مجازات حوثی‌ها به خاطر این حملات همکاری خواهیم کرد.»

ساعاتی پیش، «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در سخنانی اعلام کرد که یک سایت نظامی مهم در فرودگاه أبها عربستان از سوی نیرو‌های یمنی با پهپاد «قاصف کی ۲» هدف قرار گرفته و پهپاد نیز دقیق عمل کرده است.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در خصوص هدف قرار دادن این فرودگاه گفت: «فرودگاه أبها یکی از چندین فرودگاهی است که از آن‌ها علیه یمن استفاده می‌شود، ما مجدداً به مردم هشدار می‌دهیم از اماکن نظامی دوری کنند.»

منابع رسمی عربستان سعودی ظهر امروز (پنجشنبه) از حمله پهپادی به فرودگاه بین‌المللی «أبها» در جنوب غرب این کشور خبر دادند. ائتلاف متجاوز به رهبری عربستان و امارات در بیانیه‌ای رسما این حمله را تأیید کرد؛ اما مدعی شد که توانسته پهپاد را رهگیری کند. با وجود این‌که ائتلاف متجاوز مدعی رهگیری پهپاد شد، اما اعلام کرد که بنابر گزارش‌های اولیه به دنبال این حمله ۱۲ نفر مجروح شده‌اند!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
امریکا غلط کرد بی رگ و ریشه
آخرین اخبار