چین: مذاکرات وین به مرحله نهایی خود رسیده است

وانگ کان، نماینده چین در مذاکرات وین اعلام کرد که پس از ارائه پاسخ ایران، مذاکرات وین به مرحله نهایی رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان -وانگ کان، نماینده چین در مذاکرات وین، اعلام کرد که پس از چند روز گفتگو در دور هشتم مذاکرات وین با هدف احیای توافق هسته‌ای، مذاکرات به مرحله نهایی خود رسیده است.

به گزارش العربیه، وانگ در بیانیه مطبوعاتی خود تصریح کرد: «همه مذاکره کنندگان معتقدند که ما به آخرین مرحله مذاکرات رسیده‌ایم، به ویژه از زمانی که ایرانی‌ها بسته نهایی خود را ارائه کردند.»

در مقابل، یک منبع نزدیک به تیم مذاکره‌کننده ایران که نامش فاش نشد، اعلام کرد که آمریکایی‌ها اکنون باید تصمیم بگیرند و موضع خود را مشخص کنند و به فرسایشی شدن روند مذاکرات وارد شده پایان دهند.

 پیش از این نیز ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در سخنانی ضمن انتقاد از رویکرد آمریکا در قبال مذاکرات هسته‌ای ایران، حمایت چین از مذاکرات وین را اعلام و تاکید کرد که پکن به مشارکت سازنده در مذاکرات ادامه خواهد داد و با همه طرف‌ها برای بازگرداندن برجام به مسیر درست در تاریخ اولیه همکاری خواهد کرد.


بیشتر بخوانید:

رایزنی‌های اولیانوف با همه طرف‌های برجام و آمریکا در وین
وندی شرمن: صرف نظر از نتیجه مذاکرات، همه گزینه‌های آمریکا روی میز باقی می‌مانند


دور هشتم مذاکرات احیای برجام در وین اتریش بعد از وقفه‌ای هفته گذشته با حضور نمایندگان آمریکا و ۱+۴ دوباره از سرگرفته شد. ایران در جریان این دور از گفتگو‌ها بر موضع خودش مبنی بر لغو تحریم‌ها تأکید و اعلام کرد که توافق جدیدی را نمی‌پذیرد یا تعهدی بیش از آنچه در قالب اصلی برجام آمده است، نخواهد پذیرفت. همچنین نمایندگان کشورمان در مذاکرات خواستار لغو تحریم‌های پسابرجامی و تعهدات الزام‌آور طرف‌های مذاکره‌کننده هستند.

این در حالی است که جمهوری‌خواهان آمریکا به صراحت اعلام کرده‌اند که با لغو تحریم‌های اقتصادی اعمال‌شده علیه ایران مخالف بوده و در حال مانع‌تراشی بر مسیر مذاکرات هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
چهار ساله در مرحله نهائیه
آخرین اخبار