مقام اوکراینی: ضرورتی برای بستن حریم‌ هوایی خود نمی‌بینیم

یک مقام اوکراینی اعلام کرد که دلیلی ندارد حریم هوایی این کشور به‌ خاطر تنش‌های موجود با روسیه بسته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان  - پس از اوج گرفتن بحران میان اوکراین و روسیه و خارج شدن دیپلمات‌های برخی از کشور‌ها «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در سخنانی ادعا کرد که این کشور به روند صلح و حل دیپلماتیک مناقشه متعهد است.

بر اساس گزارش الجزیره، یکی از مسئولان اوکراین نیز در همین راستا گفت: «ضرورتی برای بستن حریم‌های هوایی خود نمی‌بینیم.»

مشاور ریاست جمهوری اوکراین به رویترز گفته است که مهم‌ترین نکته این است که خود اوکراین دلیلی نمی‌بیند که حریم هوایی خود را ببندد و به عقیده او چنین کاری شبیه به ایجاد نوعی محاصره جزئی است.

روزنامه وال استریت ژورنال نیز به نقل از مقامات اوکراینی مدعی شد: روسیه قصد حمله به اوکراین را ندارد و می‌خواهد با حملات سایبری و تهدید به جنگ، اوکراین را از داخل تخریب کند.

از چند روز گذشته روند تحولات اوکراین افزایش یافته است بطوریکه وزارت دفاع روسیه اعلام کرد یک زیردریایی آمریکایی در آب‌های روسیه و در نزدیکی جزایر کوریل رصد شده است. طبق اعلام وزارت دفاع روسیه به خدمه این زیر دریایی به زبان‌های انگلیسی و روسی هشدار داده شد تا آب‌های روسیه را ترک کنند. در ابتدا این هشدار از سوی زیردریایی آمریکا نادیده گرفته شد؛ اما بعدا آن‌ها آب‌های سرزمینی روسیه را ترک کردند.

از سویی دیگر کانادا سفارتخانه خود را از پایتخت اوکراین منتقل کرده و وزیر خارجه کانادا در این خصوص اعلام کرد این کشور سفارتخانه خود را از کی‌یف (پایتخت اوکراین) به شهر لویو (در غرب اوکراین) منتقل کرده است.

همزمان با تحولات اوکراین، خطوط هوایی «کی ال ام هلند» اعلام کرد پرواز به اوکراین را به علت هشدار مسافرتی فوری که از سوی کشورش در روز شنبه (دیروز) صادر شده، متوقف خواهد کرد. وزارت خارجه هلند در پیامی از شهروندان هلندی خواسته بود تا به اوکراین سفر نکنند و گفته بود آن‌هایی نیز که در آنجا هستند، بایستی این کشور را ترک کنند.

وزارت امور خارجه رژیم اشغالگر صهیونیستی نیز اعلام کرد خانواده‌های دیپلمات‌های این رژیم را به دلیل ترس از آنچه «تهاجم روسیه» می‌خواند از اوکراین تخلیه می‌کند.

وزارت امور خارجه انگلیس هم عصر جمعه اعلام کرد که به شهروندان این کشور توصیه می‌کند از «هرگونه سفر» به این کشور اروپای شرقی خودداری شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار