امضای قرارداد تسلیحاتی ۶۰۰ میلیون دلاری میان رژیم صهیونیستی و مراکش

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد این رژیم یک قرارداد تسلیحاتی با مراکش به ارزش ۶۰۰ میلیون دلار امضا کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان  - کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرد: «صنایع هوافضای اسرائیل سامانه دفاع هوایی «باراک-ام ایکس» را به مراکش عرضه خواهد کرد.»

بر اساس گزارش النشره، کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی به نقل از منابع مراکشی ادعا کرد که صحبت درباره این توافق در سفر سه ماه پیش بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به مراکش آغاز شده بود.

پیش از این نیز روزنامه مغربی «Le Desk» اعلام کرد که شرکت صهیونیستی «رافائل» آماده است تا مراکش را به سامانه گنبد آهنین مجهز کند، زیرا این کشور علاقه دارد سپر دفاعی برای رهگیری و انهدام موشک‌ها و پهپاد‌ها داشته باشد.

مراکش در ماه دسامبر ۲۰۲۰ در ازای به رسمیت شناختن حاکمیت این کشور بر منطقه صحرای غربی از سوی آمریکا، روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کرد. اما عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی برای مراکش هزینه‌های دیگری داشت، الجزایر همسایه‌ی مراکش بعد از این اقدام مراکش، روابط دپیلماتیک خود را با رباط به حالت تعلیق درآورد و بار‌ها به این خیانت مراکش اعتراض کرد.

در همین راستا رمطان لعمامره، وزیر خارجه الجزایر در سخنانی در واکنش به توافق‌های امنیتی و نظامی صورت گرفته میان رژیم صهیونیستی و مراکش با تاکید بر اینکه این دو رژیم توسعه طلب هستند، اعلام کرد گمراهی و بی اطلاعی مقامات مراکش به وضوح این موضوع را به تصویر کشیده که قرار است شاهد تشدید بی سابقه سلطه خزنده صهیونیستی در قاره آفریقا باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار