تولید خودرو‌های گازسوز لامبورگینی ادامه دارد

شرکت لامبورگینی قصد دارد به تولید خودرو‌های گازسوز خودش تا دهه ۲۰۳۰ ادامه دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان -استفان وینکلمان، مدیرعامل لامبورگینی این هفته به روزنامه آلمانی ولت آم زونتاگ گفت: لامبورگینی امیدوار است بتواند در دهه آینده به تولید خودرو‌هایی با موتور‌های احتراق داخلی ادامه دهد. وی در مصاحبه‌ای با این شرکت گفت: "پس از هیبریدسازی، منتظر خواهیم بود تا ببینیم آیا امکان ارائه خودرو‌هایی با موتور احتراق داخلی بعد از سال ۲۰۳۰ وجود خواهد داشت یا خیر. یکی از احتمالات زنده نگه داشتن وسایل نقلیه موتور احتراقی از طریق سوخت‌های مصنوعی است."

به گزارش engadget،  اگر لامبورگینی واقعاً به تولید خودرو‌های ICE در دهه ۲۰۳۰ ادامه دهد، این خودروساز در تقابل با بخش عمده‌ای از این صنعت قرار خواهد گرفت. به عنوان مثال شرکت دوج را در نظر بگیرید. این برند متعلق به Stellantis، قصد دارد اولین ماشین تمام الکتریکی خود را در سال ۲۰۲۴ معرفی کند. این برند همچنین قصد دارد تولید برخی از محبوب‌ترین مدل‌های بنزینی خود از جمله چلنجر و چارجر را در همان سال متوقف کند. در مقابل، لامبورگینی قبل از پایان دهه، یک خودروی تمام برقی ارائه نخواهد کرد.

شرکت لامبورگینی

از نظر عملی، حتی اگر لامبورگینی به تولید خودرو‌های ICE تا دهه ۲۰۳۰ ادامه دهد، ممکن است نتواند آن خودرو‌ها را در بسیاری از نقاط جهان بفروشد. در آمریکا و سایر نقاط جهان، دولت‌ها اقدام به ممنوعیت فروش خودرو‌های بنزینی تا اواسط دهه کرده اند. کشور‌هایی مانند آلمان برای خودرو‌هایی که با سوخت مصنوعی کار می‌کنند، نقشه‌هایی ایجاد کرده‌اند، اما هیچ شرکتی هنوز جایگزین بنزین را در مقیاس بزرگ تولید نمی‌کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار