رئیس پلیس فتا رفسنجان گفت: ۳ متهم که با تهیه دستگاه اسکیمر، بیش از ۷۰۰ میلیون ریال از حساب مشتریان خود برداشت کرده بودند، در کمتر از ۷۲ ساعت دستگیر شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان-  سرگرد علی بازماندگان گفت: در پی مراجعه چند نفر به پلیس فتا رفسنجان و طرح شکایاتی مبنی بر برداشت غیرمجاز اینترنتی از حسابشان، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

او می گوید: در این رابطه با بررسی‌ها و اقدامات تخصصی ماموران پلیس فتا مشخص شد چند نفر با تهیه یک دستگاه اسکیمر و مخفی سازی آن در پیشخوان یک کافه در شهر رفسنجان، هنگام دریافت وجه از مشتریان با گرفتن کارت و رمز آن‌ها اقدام به کپی برداری از کارت‌ها کرده و در ادامه براساس اطلاعات این کارت‌ها، اقدام به برداشت وجه از حساب آنان به صورت خرید اینترنتی طلا و گوشی همراه می‌کنند.

رئیس پلیس فتا شهرستان رفسنجان گفت: در این رابطه به رغم شگرد‌های خاصی که این افراد هنگام انجام خرید‌های اینترنتی به کار بسته بودند تا شناسایی نشوند، ماموران پلیس فتا موفق شدند، ۳ متهم مرتبط با این کلاهبرداری‌ها را شناسایی و آنان را کمتر از ۷۲ ساعت از شروع کلاهبرداری‌های خود دستگیر کنند.

به گفته او در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک دستگاه اسکیمر، ۱۲ عدد کارت بانکی خام و همچنین اقلامی دیگر از جمله ۲ دست سرویس طلا، ۵ دستگاه گوشی همراه و یک دستگاه لپ تاپ کشف شد.

 سرگرد بازماندگان می گوید: این ۳ متهم در تحقیقات به عمل آمده به برداشت بیش از ۷۰۰ میلیون ریال از حساب شهروندان به همین شیوه اعتراف کردند که خوشبختانه با ورود سریع پلیس فتا به این مورد از وقوع کلاهبرداری و برداشت‌های غیر مجاز دیگری که این باند به دنبال انجام آن‌ها بودند، پیشگیری شد.

او می گوید: در رابطه با این کلاهبرداری، پرونده تشکیل شد و متهمان به مراجع قضایی  معرفی شدند. 

رئیس پلیس فتا شهرستان رفسنجان می گوید: اسکیمر‌ها دستگاه‌هایی ساختگی و شبیه دستگاه‌های pos هستند که از کارت‌های بانکی کپی برداری می‌کنند که در این خصوص از شهروندان می‌خواهیم رمز کارت‌های بانکی خود را به منزله کلید گاو صندوق بدانند و ضمن خودداری از ارائه رمز‌ها به دیگران، هنگام خرید از دستگاه‌های pos، خودشان رمز را وارد کرده و هیچ گاه رمز کارت خود را بر روی کارت بانکی یادداشت نکنند.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.