کشورهای حاشیه خلیج فارس، مقصد صادرات سیمان کهگیلویه وبویراحمد

معاون امور بازرگانی و توسعه صادرات اداره کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۲۸ هزار تن سیمان از استان به کشورهای خارجی صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - براساس طرح دولت سیزدهم از روز بیست و هفتم آذرماه امسال فروش سیمان از طریق عرضه در بورس الزامی شده است. و در این مدت ۲۰ قلم کالا پس از دریافت کدبورسی مشمول عرضه اجباری در بازار سرمایه شدند که سیمان تنها محصول کهگیلویه و بویراحمد است که شامل این طرح شده است.

امیر تیمور موسویان روز گفت: در این مدت ۲۰۴ هزار تن سیمان از کارخانه مارگون و ۱۲۴ هزار تن از کارخانه سیمان یاسوج به ارزش ۲ میلیون و ۴۳۶ هزار دلار صادر شده است.

او گفت: کشورهای حاشیه خلیج فارس مهمترین مقصد صادرات سیمان استان کهگیلویه و بویراحمد است.

معاون امور بازرگانی و توسعه صادرات اداره کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ارزش پایه صادراتی هر تن سیمان ۱۸ دلار است ، گفت: کف عرضه هفتگی کارخانه مارگون ۱۵ هزار تن و کارخانه یاسوج سه هزار تن تعیین شده است.

او گفت: ظرفیت اسمی کارخانه سیمان یاسوج ۷۰۰ تن در ماه است و میزان تولید ماهیانه آن در زمان حاضر ۸۰۰ تن است که بیشتر از ظرفیت است.

موسویان گفت: ظرفیت کارخانه مارگون نیز ماهانه یک میلیون تن است و میزان تولید کنونی آن هم ماهانه ۹۰۰ هزار تن است.

ساخت کارخانه سیمان مارگون ۱۱ سال پیش و با چهار هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و مشارکت سرمایه گذار خارجی در این شهرستان محروم آغاز شد و ظرف مدت پنج سال به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.