پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد پلمب شد

مدیر درآمد شهرداری یاسوج گفت: استفاده نامتعارف از کاربری دلیل مهر و موم پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - شهرام خلیلی گفت: این اقدام پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر ایجاد بار ترافیکی در خیابان فرعی ۱۴ کاشانی سالم آباد یاسوج مشکلات و معضلات متعددی را نیز برای ساکنان آن ایجاد کرده و به همین دلیل نیز شاکی و معترض هستند.

او گفت: قانون به صراحت اشاره کرده که هیچ فرد یا دستگاه اجرایی حق ندارد بدون مجوز شهرداری و طی شدن مراحل قانونی در شهر تغییر کاربری انجام دهد. 

مدیر درآمد شهرداری یاسوج گفت: کاربری ها از جمله اداری، مسکونی، آموزشی، ورزشی، فضای سبز و دیگر موارد در شهر از سوی شهرداری و بر اساس طرح تفصیلی تعریف شده است. 

خلیلی گفت: کاربری ها قوانین و مقرراتی دارد که شهرداری هر شهر مجری آن ها خواهد بود. 

او گفت: برخی دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد از جمله پارک علم و فناوری یک ساختمان در خیابان فرعی ۱۴ کاشانی سالم آباد یاسوج با کاربری مسکونی را بدون مجوز و اطلاع شهرداری یاسوج خریداری و حدود ۲ سال پیش تاکنون در آن مستقر است.

مدیر درآمد شهرداری یاسوج گفت: بر اساس طرح تفصیلی پارکینگ تعریف شده در کاربری مسکونی به ازای هر واحد با هر زیربنایی ۲۵ متر مربع و در کاربری اداری نیز به ازای هر مترمربع یک مترمربع است. 

خلیلی گفت: از سوی دیگر نیز میزان دریافت عوارض شهرداری برای کاربری مسکونی با کاربری اداری متفاوت است. 

او گفت: دلیل پلمب و جلوگیری از فعالیت پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد با قرار دادن نیوجرسی در پیاده روی جلوی آن از سوی شهرداری یاسوج تغییر کاربری از مسکونی به اداری بدون مجوز شهرداری است. 

مدیر درآمد شهرداری یاسوج گفت: این موضوع در کمیسیون ماده ۱۰۰ کهگیلویه و بویراحمد مطرح و حُکم به برگشت به وضعیت سابق و کاربری مسکونی داده شد. 

خلیلی گفت: شهرداری یاسوج در این قضیه به دنبال همکاری با پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد است و به مسئولان آن اعلام کرده که مشکل باید در کمیسیون ماده پنج استان اصلاح شود اما پارک، تمکین نکرد. 

او گفت: قانون به شهرداری ها اجازه داده که هرگاه بر خلاف مفاد پروانه ساخت و ساز تغییراتی در ساختمان ایجاد شود از ادامه فعالیت آن جلوگیری کند و این موضوع در بند ۲۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها عنوان شده است. 

مدیر درآمد شهرداری یاسوج گفت: پس از وارد عمل شدن دفتر امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد و برگزاری یک نشست با حضور مسئولان شهرداری یاسوج و پارک علم و فناوری استان مسائل و مباحث مطرح شد. 

خلیلی گفت: در این نشست مشخص شد مسئولان پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد اطلاع نداشتند که نباید کاربری ساختمان محل استقرار خود را بدون مجوز و اطلاع شهرداری یاسوج از مسکونی به اداری تغییر می دادند و نمی دانستند استقرار آن ها در کاربری مسکونی خلاف قانون است. 

او گفت: مسئولان پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست توجیه شدند که این کار آن ها خلاف قانون بوده و تخلف آن ها نیز به دلیل بی اطلاعی است. 

مدیر درآمد شهرداری یاسوج گفت: در این نشست مقرر شد که پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد عوارض را به حساب شهرداری یاسوج واریز کرده و شهرداری نیز موضوع را از طریق کمیسیون ماده پنج این استان برای تغییر کاربری از مسکونی به اداری و ادامه فعالیت پارک علم و فناوری استان پیگیری کند. 

خلیلی گفت: در غیر این صورت از سوی شهرداری یاسوج از ادامه فعالیت پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد در کاربری مسکونی جلوگیری می شود. 

او گفت: مهر و موم پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد با قرار دادن نیوجرسی در پیاده روی جلوی آن با وساطت و رایزنی استاندار و رئیس دفتر امور شهری استانداری این استان برطرف شده است. 

مدیر درآمد شهرداری یاسوج گفت: مسئولان پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد قول داده اند که در کمترین زمان ممکن و تا قبل از پایان امسال اقدام به رفع مشکل تغییر کاربری از مسکونی به اداری کند. 

او گفت: پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد می تواند سیستم پالایش تصویری یاسوج را طراحی و مدیریت کرده یا پنل خورشیدی برای سرویس های بهداشتی و چراغ های راهنمای این شهر طراحی کند. 

خلیلی گفت: محل فعلی استقرار پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد در خیابان فرعی ۱۴ کاشانی سالم آباد یاسوج مناسب نیست و باید در مکان بهتر و در کاربری اداری باشد. 

هفته جاری ماموران شهرداری یاسوج برای مهر و موم ساختمان پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد اقدام کردند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.