حجت‌الاسلام رئیسی: فشار بر ملت ایران چشم‌انداز توافق را تضعیف می‌کند

رئیس جمهور گفت: فشار‌ها یا ادعا‌های سیاسی با هدف حفظ اهرم فشار بر ملت ایران مطرح شده‌اند و چشم‌انداز حصول توافق را تضعیف می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان - این گفته حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در تماس تلفنی با رئیس جمهور فرانسه است. رئیس جمهور ایران گفت: هرگونه توافقی در وین باید شامل لغو تحریم‌ها، ارائه تضمین معتبر و بسته شدن مسائل و ادعا‌های سیاسی باشد.

آقای رئیسی نهم بهمن ماه هم گفت‌وگویی تلفنی با رئیس جمهور فرانسه داشت که البته در آن، بر «لغو تحریم ها، راستی‌آزمایی و ضمانت معتبر» تأکید کرده بود.

رئیس جمهور ایران امروز در تماس با امانوئل مکرون گفت جمهوری اسلامی پیشنهادهای سازنده‌ای را در مذاکرات وین ارائه داده و هیئت ایرانی، بارهای اعلام کرده «از ابتکارهایی که حقوق ملت ایران را حفظ و تأمین می‌کند، استقبال می‌کند.»

در این گفت‌وگو آقای رئیسی گفت که ایران برای اثبات حسن نیت خود همواره بر همکاری حرفه‌ای با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأکید داشته؛ رئیس جمهور اضافه کرده سابقه تعامل جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و گزارش‌های متعدد این آژانس در تأیید صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران، گواه بر دروغین بودن ادعا‌های برخی کشورهاست.

رئیس جمهور فرانسه هم گفته «پیشرفت‌های خوبی در مذاکرات وین حاصل شده»؛ آقای مکرون از به نتیجه رسیدن هر چه زودتر مذاکرات وین ابراز امیدواری کرده.

آقای رئیسی ۱۸ بهمن ماه در گفت‌وگو با وزیر امور خارجه فنلاند گفت در صورت لغو تحریم‌ها، زمینه توافق آماده است اما ایران اقتصادش را منتظر برجام نمی‌گذارد.

او گفت که آمریکا ناقض برجام بوده و اروپایی‌ها به تعهداتشان عمل نکرده‌اند.

برخی رسانه ها از نزدیک شدن مذاکرات وین به مراحل نهایی خبر داده اند؛ البته وزیر امور خارجه ایران رعایت خطوط قرمز جمهوری اسلامی را دارای اهمیت اساسی دانسته و گفته «روند رو به جلوست اما هنوز برخی موضوعات مهم، پیش روی ماست.»

آقای امیرعبداللهیان افزوده ابتکارات ایران در مذاکرات توافق را در دسترس قرار داده اما دستیابی به آن، به «رفتار مسئولانه غربی‌ها بستگی دارد.»

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در بدو ورود به محل برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ از دستیابی به «یک توافق خوب» میان  ایران و کشور‌های ۱+۴ ابراز امیدواری کرده. آقای امیرعبداللهیان گفته «برای مرحله پس از توافق خوب ما نیازمندیم گفتگو‌هایی را با کشور‌های مختلف انجام دهیم تا آماده بازگشت همه طرف‌ها به تعهداتشان و اجرای توافقات ذیل برجام در سال ۲۰۱۵ میلادی باشیم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
از تمامی عزیزان می خواهم صبور باشید تا دولت به مشکلات همه رسیدگی کند تمام کشور که فقط فرهنگیان نیستند . شما هم صبر داشته باشید مثل بقیه .
از اقای رئیسی ممنونیم که دارند کارها را پیش می برند . لطفا همگی یک مقدار طاقت داشته باشید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
از اقای رئیسی ممنونیم که تا الان هم تمام تلاششان برای حل مشکل مردم است . ما پشت شما هستیم و پیرو تصمیمات انقلابی شمائیم . سختی ها را بخاطر همراهی با شما تحمل می کنیم . همین اندازه که شما یک فرد دلسوز و انقلابی و متعهد در راس کارها هستید خدا رو شکر . انشااله همه چیز حل میشه .
ممنون اقای رئیسی عزیز سید بزرگوار از سختی ها نهراسید و به پیش بروید یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
اقای رئیسی لطفا مردم را بهونه نکنید اگر منافع ملت وخودمردم برای نظام ارزش داشتند اینقدر وبااین حجم ظلم به مردم روا نمیداشتید شماها ونظام خودش ملت را تحریم کردند چطوری دنبال منافع ملت هستید/ ؟ خودروی خارجی ممنوع/ لوازم خانگی رودش ممنوع/ ورود داروی خارجی ممنوع/ وود گوشی هوشمند ممنوع/ واکسن خارجی ممنوع/ شماها حتی به بیماران سرطانی هم رحم نکردید ونمیکنید داروی بیماران خاص را وارد نمیکنید دماز منافع ملت میزنید؟ بروعمروعاص
Iran (Islamic Republic of)
دوستدار شما
۰۸:۴۶ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
آقای رئیسی بزرگوار دست مریزاد از اینکه دو دستی چسبیدید حال ایران و حال ملت رو خوب کنید از شما واقعا تشکر می کنیم سید بزرگوار شیر مادرت حلالت جدای از دشمنای قسم خورده خارجی یه عده بدتر از اون دشمنای خارجی دارند خون ملت رو تو شیشه می کنند نمونه همین مسئولین بی لیاقت و بی کفایت هستند که جز دروغ چیزی ندارند تحویل ملت بدبخت بدند جناب رئیس جمهور با همین همتی که خدا به شما داده دونه دونه اینا رو از بدنه این انقلاب جدا کن مطمئن باش ملت از اراده و عزم شما بسیار سپاسگزار خواهد بود.به امید خدا و به یاری حضرت مهدی پیروز خواهیم شد.
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۰۴:۱۶ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
لطفاً پیگیری و رسیدگی کنید که دولت که از اول قول داده بود به جاماندگان سهام عدالت رسیدگی و ثبت نام شان می‌کند، پس چرا عملی نشد؟ همان سال اولی که ثبت نام سهام عدالت شروع شد خیلی‌ها مثل من مراجعه کردند نه یکبار و یکجا، که بارها و هرکجا که میشد، ولی ثبت نام نکردند بدون هیچ توضیح و دلیل منطقی چرا که طی این سالها افراد و خانواده هایی سهام عدالت دریافت کردند که نسبت کاری شغلی درآمدی و حقوقی، خیلی نسبت به ما کارگران حداقل بگیر اوضاع مالی بهتر و بالاتری داشتند و دارند چه برسد به امروز روز که با بیست سال سابقه کار و بیمه و با فشار تضییع حق و حقوق حتی حداقلی، کارفرما امسال اقدام به اخراج غیرقانونی با مشارکت اداره کار مفسده خیز رباط کریم کرد و بیکار و بدون درآمد هستیم، بیست سال کارفرما تحت حمایت و رشوه خواری اداره کار رباط کریم حق ما را پایمال کرد و در زمان اخراج بعد آن، اداره کار فاسد رباط کریم از حداقل های قانون کار و حق و حقوق حتی بیمه بیکاری مان را ضایع کرده، اینست نتیجه بیست سال کار سخت که قانونا باید بازنشسته باشیم و با فساد و رشوه خواری اداره کار و حتی اداره بیمه رباط کریم اخراج، بدون هیچ حق و حقوقی و دربدر دادگاه و دیوان عدالت اداری باید فعلا تا زمان نامعلوم سرگردان باشیم و بدویم که نوبت سال بعد را زده، اینهم از دیوان عدالت اداری، چقدر بی ربط اند اسامی این ادارات و نهادها!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
آقای رئیسی شما از وقتی امدین فقط حرف زدین و عمل هیچ..چرا بعد یازده سال که حق و حقوق فرهنگیان رو پایمال کردند دولتها، شما به وعده ای که در این باره دادین سکوت کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
مایع ظرفشویی گران شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
کمرمون شکسته حرف از کدوم مقاومت میزنی
مقاومت برای خودتون و دار دسته خودتونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
خوبه متوجه هستید که فشار فقط به ملت ایران وارد میشه و دولت و نظام در آرامش و راحتی و عافیت هستند
Iran (Islamic Republic of)
M
۲۲:۲۸ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
از آقای رییسی درخواست داریم تا مشکلات اقتصادی رو مثل مشکل ساحل خواری با فرصت محدود و پیگیری مداوم با قاطعیت دنبال کنن
Iran (Islamic Republic of)
کمیل
۲۱:۴۵ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
واقعا شرمنده این حجم گشایش ایجاد شده از سوی دولت خدمتگزار هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
فعلا که هر چی فشاره از طرف شماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
به داد بورس برسید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
مصوبات اقتصاد فعلی بایدمجازات شوند
United States of America
ناشناس
۰۸:۳۱ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
منظورتان مسبب و مسببان هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
شاید کاری را که با مردم عادی در بورس شد هرگز فراموش نشود وآیندگان در عبرت تاریخ درج کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
آقای رییسی قبل ازاینکه رتبه بندی معلمان را شروع کنید که تبعات منفی در اجرای این مصوبه دارد... به داد بورس برسید..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
بااعتراض به حق معلمان چه کردی!؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
مکرون از ارباب امریکایش اجازه گرفته با اقای رئیسی تلفنی گفتگو کنه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
ارباب چیه؟
اجازه چیه؟
مردم ایران دارند نابود و له میشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۳ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
با سلام واقعا از نحوه تفکر افرادی که بدون خواندن مطالب فقط نظر مخالف ثبت میکنند سر در نمی آوریم.تعدادی یاد گرفته اند بدون هیچگونه تحقیق و بررسی فقط لایک منفی اضافه میکنند.آیا این دوستان بدعهدی اروپا در چند سال اخیر را از یاد برده اند؟آیا واقعا نمیدانند اروپائیها بعد از جنگ جهانی دوم که دنیا بصورت دو قطبی درآمد تا حدود بسیار زیادی تحت کنترل آمریکا درآمدند و آمریکاییها در اکثر این کشورها پایگاه نظامی تاسیس کردند و روسای کشورهای اروپایی بعداز تشکیل ناتو بدون اجازه آمریکا آب هم نمیخورند؟آیا فراموش کرده اند که آمریکاییها تا مدتهای مدیدی به کشورهایی مانند ژاپن و آلمان غربی(آندوره)حتی اجازه تشکیل ارتش و ساخت ادوات سنگین زرهی را نداده و در پاره ای از تجهیزات هنوز هم ادامه دارد؟در حال حاضر حتی بچه های دبستانی هم میدانند که بسیاری از کشورها تحت تاثیر سیاستهای آمریکا قرار دارند ولی متاسفانه تعدادی از باصطلاح روشنفکرنماها و غرب زده ها هنوز این مسئله را قبول ندارند و خود را به خواب خرگوشی زده اند.
Iran (Islamic Republic of)
سلمان اسدی
۰۶:۱۱ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
ارباب کیلو چنده ای خداااااااااااااا فقر کمرمونو شکسته
به خود خدا قسم روزی صد بار دارم کفر میگم
دیوونه شدم دارم با خودم حرف میزنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
ممنون
Netherlands
ناشناس
۲۰:۰۴ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
آقای رییسی قبل ریاست جمهوری تو چشم مردم یه عادل بودی ولی بعد ریاست جمهوری تمام فکر مردم برعکس شد
Netherlands
ناشناس
۲۰:۰۲ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
آقای رییسی برنج شده 70 80 تومن چجوری زندگی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
ریس جمهور توافق نشه باید بزارید برید
مردم دیگه تحمل ندارن دلشون خوشه تحریم ها برداشته میشه
Iran (Islamic Republic of)
سید جلال چمران
۰۶:۱۳ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
دقیقا
آخرین اخبار