فیصل بن فرحان: به دنبال دور پنجم مذاکرات با ایران هستیم

وزر خارجه عربستان در سخنانی از تمایل کشورش برای ادامه مذاکرات با ایران سخن گفت.

باشگاه خبرنگاران جوان - فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی گفت: با وجود عدم پیشرفتی قابل توجه تا کنون، مشتاقانه به دنبال دور پنجم مذاکرات هستیم.

فیصل بن فرحان در خلال نشست امنیتی مونیخ امروز (شنبه) تصریح کرد عربستان امیدوار است تهران به شکلی جدی به ایجاد راهی جدید برای تعامل به منظور حل مشکلات تمایل داشته باشد.

فیصل بن فرحان گفت: در صورتی که شاهد تحولی جدی در پرونده‌های منطقه‌ای با ایران باشیم، در آن زمان نزدیکی (دو کشور) امکان پذیر خواهد بود.

وزیر خارجه عربستان همچنین بر ضرورت حل بحران از طریق گفتگو تأکید کرد. او در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به بحران یمن مدعی شد: ما به حمایت از دولت مشروع یمن دامه می‌دهیم و تلاش‌های خود را نیز برای قانع کردن حوثی‌ها برای آتش بس پیگیری می‌کنیم.

او مدعی شد که انصارالله تمامی پیشنهاد‌های آتش بس را با وجود پیشنهاد‌هایی که برای حل سیاسی بحران یمن ارائه شده، رد کرده است. وی مدعی شد: ما تلاش داریم راه حلی برای درگیری یمن ایجاد کنیم و امید داریم حوثی‌ها منفعت یمن را پیش از مصلحت هر طرف خارجی دیگری قرار دهند.


بیشتر بخوانید:


وزیر خارجه عربستان همچنین در ادامه ادعا‌های خود گفت حملات ائتلاف سعودی در یمن تضمین کننده حمایت از غیر نظامیان است و از همان استاندارد‌های ناتو در حمایت از غیرنظامیان استفاده می‌کند.

او با تأکید بر این مسأله که آتش بس، اساس حمایت از غیرنظامیان یمنی است، مدعی شد: اخبار گفته شده در خصوص کشته شدن غیرنظامیان به سبب حملات ائتلاف به رهبری عربستان، دقیق نیست.

فیصل بن فرحان در کنفرانس امنیتی مونیخ همچنین در اشاره به بازار انرژی گفت: ما به همکاری با شرکای مان برای ثبات بازار پایبند هستیم.او گفت کشورش سیاست تاریخی قوی در زمینه تمرکز بر ثبات بازار انرژی و قیمت‌های آن دارد.

گفتنی است ایران و عربستان سال گذشته مذاکرات مستقیمی را با ایران در بغداد- پایتخت عراق – آغاز کردند. پیش از این نیز وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی از مذاکرات میان ایران و عربستان استقبال کرده بود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا آذرماه سال جاری در سخنانی گفته بود: ما از مذاکرات مستقیم میان عربستان و ایران استقبال می‌کنیم و امید داریم این مسأله به کاهش تنش منجر شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
مرگ بر منافق..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
تحول جدی را باید شما داشته باشید ولی از گاو شیرده چه انتظاری دارید.
فقط شیر بیشتر تحویل آمریکا و اروپا می دهید.
رژیم کودک کش وهابی تروریست
آخرین اخبار