قصرشیرین ۶۳ روز درگیر گرد و غبار بود/کاهش دید افقی در قصرشیرین

رئیس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت : آسمان این شهرستان مرزی از ابتدای امسال تاکنون بخاطر ورود ریزگردها، ۶۳ روز درگیر گرد و غبار بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- امیرپرویز نجفی گفت : از ابتدای امسال روز‌های غبارآلود در فروردین هشت روز، اردیبهشت هشت روز، خرداد سه روز، تیر یک روز، مرداد چهار روز، شهریور هفت روز، مهر چهار، آبان چهار، آذر ۱۰ و دی چهار روز و بهمن ماه ۱۰ روز بوده است.

به گفته رئیس اداره هواشناسی قصرشیرین از ابتدای سال زراعی جاری در شهرستان مرزی قصرشیرین تا بهمن پایان بهمن در مجموع ۱۲۳.۹ میلی متر بارن باریده که نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش دارد.

هم اکنون دمای هوای شهرستان مرزی قصرشیرین ۱۵.۷ و رطوبت موجود در هوا ۴۷ درصد است که پیش بینی می‌شود با استقرار سامانه ناپایدار شاهد وزش باد، بارش پراکنده باران و احتمال نفوذ گرد و غبار به جو منطقه در روز‌های آینده باشیم.

بیشینه سرعت وزش باد هم اکنون به میزان هفت متر بر ثانیه معادل ۲۵.۶ کیلومتر بر ساعت است که با تشدید وزش باد شاهد کاهش دید افقی منطقه ناشی از نفوذ گرد و غبار خواهیم بود.

میزان دید افقی در صرشیرین کاهش یافت

رئیس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت : میزان دید افقی در این منطقه به میزان هفت کیلومتر کاهش یافته است.

امیرپرویز نجفی گفت: اکنون میزان دید افقی در این شهرستان، سه هزار متر از حد استاندارد یک هوای سالم (۱۰ هزار متر) کمتر است.

میزان سرعت وزش باد هم اکنون در شهرستان مرزی قصرشیرین به ۱۰ متر بر ثانیه معادل ۳۶کیلومتر بر ساعت رسیده است.

هم اکنون دمای هوای قصرشیرین ۱۷.۸سانتیگراد بالای صفر است.

از ابتدای امسال در مجموع ۶۴روز‌های غبارآلود در فروردین هشت روز، اردیبهشت هشت روز، خرداد سه روز، تیر یک روز، مرداد چهار روز، شهریور هفت روز، مهر چهار، آبان چهار، آذر ۱۰ و دی چهار روز و بهمن ماه ۱۱ روز بوده است.

با فعالیت سامانه ناپایدار تا روز دوشنبه شاهد تشدید وزش باد و گرد و غبار و احتمال بارش پراکنده در شهرستان مرزی قصرشیرین خواهیم بود.

۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی و تعویض شبکه آب شرب روستا‌های قصرشیرین

بخشدار مرکزی قصرشیرین گفت: ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی و تعویض شبکه آب شرب روستا‌های این شهرستان در یکسال گذشته هزینه شده است.

برومند وحیدپور گفت: ۲۲ میلیارد ریال برای احداث ۲ ایستگاه آب شرب در روستای کرکهرک و رفع مشکل اصلی آب شرب روستا‌های کرکهرک و امام حسن علیا، سفلی و وسطی بعد از ۳۰ سال اختصاص یافت.

مسیر آب شرب قدیم شهرستان قصرشیرین در سال ۱۳۷۰ توسط جهاد سازندگی احداث شده بود که بر اثر مرور زمان و زلزله سال ۱۳۹۶ به کلی تخریب شد از این رو ساماندهی آن در دست انجام است.

اعتبار لازم برای آسفالت مسیر اصلی قصرشیرین به سرپل ذهاب تا داخل پنج روستای سید ایاز، کلانتر، آقا برابر، برفی و شیرین آب اختصاص یافته است.

اجرای پروژه جدول گذاری و سنگ فرش در روستا‌ها طی یکسال گذشته پیگیری شده که ۹ میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریال اعتبار برای اجرای آن اختصاص یافته است.

پیگیری لازم برای اتصال انشعاب آب روستا‌های قلعه سبزی صورت گرفته ضمن اینکه کلنگ زنی سه روستای خالی از سکنه برار عزیز، قلعه سفید و هدایت نیز انجام شده که عملیات عمرانی روستای برار عزیز هفته آینده شروع می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.