لغو واگذاری اراضی ملی کهگیلویه و بویراحمد به طرح های گردشگری

مدیر امور اراضی کهگیلویه و بویراحمد گفت: واگذاری اراضی ملی استان به ۸ طرح گردشگری فسخ قرار داد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - احسان نعمتی گفت: در راستای شاخص‌های نظارتی این اداره در دو سال گذشته ۸ طرح به‌دلیل انجام ندادن تعهدات در کمیسیون ویژه، فسخ شد و ۸ طرح تذکرات لازم را دریافت کرده‌اند که در کمیسیون بعدی تعیین تکلیف خواهند شد.

او گفت: ۴۶ طرح در حوزه گردشگری استان فعال است که ۲۵ طرح آن در شهرستان‌های بویراحمد و دنا واقع شده.

نعمتی با بیان اینکه این طرح‌ها در زمین‌های اراضی ملی در حال اجرا است گفت: نظارت طرح‌ها به عهده میراث فرهنگی و گردشگری است.

مدیر امور اراضی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در صورت انجام ندادن تعهدات و یا انحراف از موضوع طرح، اخطار‌های لازم داده می‌شود و در صورتی که نواقص برطرف نشد پرونده به کمیسیون نظارت ارجاع و تصمیم‌های لازم گرفته می‌شود.

او گفت: ۲۳ مورد از این طرح‌ها علیرغم مشکلات موجود در زمینه دریافت تسهیلات و کاهش منابع سرمایه گذاری پیشرفتی بین ۱۰۰-۵۰ درصد دارند که دربین آن‌ها ۱۲ طرح ۱۰۰ درصد پیشرفت کاری دارند.

نعمتی گفت: ۷ طرح دیگر زیر ۵۰ درصد پیشرفت کاری دارند که تذکرات و مهلت لازم برای انجام تعهدات داده شده که در صورت انجام ندادن تعهدات در موعد مقرر پیگیری لازم انجام می‌شود.

او گفت: در صورتی‌ که طرح پیشرفتی داشته باشد ارزیابی توسط کارشناس رسمی انجام و هزینه آن در موافقت نامه سالیانه دیده و پرداخت می‌شود البته اگر مجری وجود داشته باشد که بتواند هزینه را پرداخت کند و طرح را ادامه دهد جایگزین می‌شود.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.