تمدید رزمایش نظامی بلاروس و روسیه به دلیل وخامت اوضاع در دونباس

در سایه مناقشه اوکراین، مسکو و مینسک تصمیم به تمدید رزمایش‌های نظامی خود گرفتند.

باشگاه خبرنگاران جوان - در پی تشدید تنش های اوکراین، کاخ کرملین اعلام کرد: هیچ بیانیه‌ای از غرب مبنی بر خویشتن داری کی‌یف وجود ندارد و نمی‌توان این موضع را مناسب توصیف کرد. وضعیت در خط تماس دونباس تا حد زیادی متشنج است و هرگونه تحریک می‌تواند عواقب ناگواری داشته باشد.

در همین رابطه بلاروس اعلام کرد که مینسک و مسکو تصمیم به تمدید رزمایش نظامی به دلیل وخامت اوضاع در دونباس گرفته‌اند.

وزیر دفاع بلاروس در این باره گفت: به دلیل افزایش تنش در منطقه دونباس در شرق اوکراین، روسیه و بلاروس مانورهای نظامی خود را که قرار بود روز یکشنبه به پایان برسد، تمدید می‌کنند.

در سایه تنش‌های میان کی‌یف و مسکو ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که رئیس جمهور اوکراین نمی‌خواهد بفهمد که غرب به یک اوکراین قوی نیاز ندارد.

دمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین نیز در سخنانی مدعی شد: راه دیپلماسی باز است و ما باید برای همه احتمالات آماده باشیم و زمان شروع اعمال برخی تحریم‌ها علیه روسیه رسیده است.

در همین زمینه الکساندر چوپریان، سرپرست وزارت امور اضطراری روسیه اعلام کرده بود که تاکنون بیش از ۴۰ هزار پناهجو از دونباس در شرق اوکراین وارد روسیه شده اند و آن‌ها عمدتا در منطقه روستوف مستقر هستند.

در پی انجام فعالیت‌های تحریک آمیز اوکراین و وقوع چندین انفجار در لوهانسک و دونتسک مقامات جمهوری دونتسک اعلام کردند که به دلیل گلوله باران مناطق این جمهوری کودکان، زنان و سالمندان دونتسک به روسیه فرستاده می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار