ژان ایو لودریان: فرانسه آماده اعمال تحریم‌های شدید علیه روسیه است

وزیر امور خارجه فرانسه در تماس تلفنی با همتای روس خود گزینه تحریم‌های گسترده علیه مسکو در صورت حمله احتمالی روسیه به اوکراین را مطرح کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه، در تماسی تلفنی با همتای روس خود، سرگئی لاوروف، به او در مورد عواقب نقض تعهدات صورت گرفته در مذاکرات اخیر در چارچوب توافق نرماندی هشدار داد.

به گزارش آناتولی، لودریان در این تماس تلفنی با اظهار اینکه فرانسه بر حل و فصل تنش از طریق گفتگو معتقد است، اظهار داشت که این به روسیه بستگی دارد که اگر اراده صادقانه داشته باشد، چنین گفت‌وگویی را انتخاب کند. اما اکنون کردار و گفتار روسیه از چنین اقدامی فاصله زیادی دارد.

وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد که فرانسه که در حال حاضر ریاست شورای اروپا را بر عهده دارد، در صورت حمله روسیه به اوکراین، به مسئولیت خود برای مقابله با آن عمل خواهد کرد.

لاوروف، وزیر امورخارجه روسیه نیز در پاسخ، اتهامات غربی‌ها در مورد تهاجم به اوکراین را بی اساس خواند و کی‌یف را برای فعالیت‌های تحریک آمیز و عملیات نظامی در دونباس متهم کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه روسیه که از خبرگزاری تاس روسیه منتشر شد،   لاوروف اعلام کرد که کی‌یف  با حمایت پاریس و برلین، که طرفین مذاکرات نرماندی هستند، آشکارا تعهدات خود در توافقنامه مینسک را نقض می‌کند و بی‌توجهی غرب به حقوق روسیه در حوزه امنیت، بر ثبات اروپا و به طور کلی جهان تأثیر می‌گذارد.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه از همه کشور‌ها خواست که از تضمین‌های امنیتی الزام آور قانونی در اروپا پیروی کنند تا بتوان به امنیتی برابر و غیرقابل تقسیم بر اساس توازن منافع طرفین دست یافت.

آن-کلر لگندری، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه نیز در مصاحبه ای، تجمع نیرو‌های روسیه در مرز اوکراین را دلیلی برای حمله مسکو به کی‌یف  عنوان کرد و مدعی شد که تحریم‌ها علیه روسیه به گونه‌ای در نظر گرفته شده است که تاثیر شدید و بی سابقه‌ای بر اقتصاد روسیه خواهد گذاشت.

 لگندری اعزام نیرو‌های فرانسه به اوکراین را تکذیب کرد و گفت که حمایت پاریس از کی‌یف تنها از طریق تحریم‌ها منعکس خواهد شد. اما با این حال، پاریس پیشنهاد داده است که ارتش خود را برای جنگ در کنار متحدان ناتو به رومانی بفرستد.

توافق نرماندی در ژوئن ۲۰۱۴ با هدف حل و فصل درگیری‌های جاری در منطقه دونباس در جنوب شرقی اوکراین انجام شد و این گروه چهارجانبه شامل کشور‌های اوکراین، روسیه، فرانسه و آلمان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۲:۲۰ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
دوبار جنس از موتوری خرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
هر بلایی میخواین سر روسیه بیارین چون ما رو تحریم کرده
آخرین اخبار