استاندار لرستان:

اماکن متبرکه ظرفیت عظیم وحدت اسلامی هستند

استاندار لرستان گفت: زیارت اماکن متبرکه و اربعین حسینی ظرفیت فرهنگی بزرگی برای وحدت امت اسلام هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خرم آباد -فرهاد زیویار در دیدار با اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان با ابراز رضایت از عملکرد مطلوب این ستاد گفت: کار در ستاد بازسازی عتبات عالیات با نور و برکت ائمه اطهار (ع) همراه است.

وی با اشاره به اینکه عتبات عالیات به‌معنای درگاه‌های بلندمرتبه است، ادامه داد: شبهاتی که درخصوص عتبات عالیات ذکر می‌شود یک نگاه متحجرانه است و با رویکرد دینی ما تطابق پیدا نمی‌کند.

زیویار عتبات عالیات را درگاه‌های وصل به بالاترین مراتب الهی دانست و با بیان اینکه دو میراث قرآن و عترت از نبی مکرم اسلام باقی مانده است، تصریح کرد: قرآن یک کتاب است و اگر ناطق نداشته باشد فرامین و آیات این اجرایی نمی‌شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه مرز جغرافیایی در حرکت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد، اضافه کرد: بسیاری از مفاهیم ارزشی و دینی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی معنای اصلی خود را پیدا کرد که نمونه آن تعریف واژه شهید و باب شهادت است.

زیویار زیارت اماکن متبرکه و اربعین حسینی را ظرفیت فرهنگی بزرگی برای وحدت اسلامی دانست و گفت: اربعین حسینی و زیارت عتبات عالیات باید در چشم‌انداز بلندتری برای وحدت جهان اسلام در نظر گرفته شود بطوری که دستگاه‌ها در کنار وظایف خود با ستاد بازسازی عتبات عالیات همکاری و تعامل کامل داشته باشند.

نماینده، ولی فقیه در ستاد عتبات عالیات لرستان نیز با اشاره به گردآوری کتاب پاسخ به شبهات در حوزه عتبات عالیات، گفت: در این کتاب سعی شده به عمده شبهه‌هایی که در فضای جامعه انتشار یافته است، به صورت خلاصه و علمی پاسخ داده شود.

حجت الاسلام روح الدین دریکوند افزود: باتوجه به وجود شبهات پیرامون عتبات عالیات به‌ویژه در فضای مجازی و تلاش دشمنان برای تعریف جایگاه اهل بیت (ع)، کتاب پاسخگویی به شبهات درخصوص عتبات عالیات در لرستان تهیه و گردآوری شده است.

وی با اشاره به اینکه بیان نظرات مراجع تقلید درخصوص کمک به عتبات عالیات و کسب اجازه استفاده از وجوهات به‌عنوان سرفصل‌های این کتاب در نظر گرفته شده است، ادامه داد: در این کتاب سعی شده است به عمده شبهه‌هایی که در فضای جامعه انتشار یافته است، به صورت خلاصه پاسخ داده شود.

وی گفت: تلاش می‌شود کتاب پاسخگویی به شبهات به طور تخصصی چاپ شود که در این راستا نیازمند مساعدت استاندار لرستان هستیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.