اوکراین محور دیدار سه‌جانبه فرانسه، آلمان و آمریکا

منابع خبری از برگزاری دیداری میان مقام‌های ارشد فرانسه، آلمان و آمریکا برای رایزنی درباره اوکراین تا ساعات آینده خبر دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان - کاخ الیزه از برگزاری دیداری میان «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، با مقام‌های آلمان و آمریکا برای رایزنی درباره تحولات اوکراین تا ساعاتی دیگر خبر داد.

خبرگزاری فرانسه با استناد به بیانیه کاخ الیزه اعلام کرد: «امانوئل مکرون قصد دارد تا ساعاتی دیگر با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، و اولاف شولتس، صدراعظم آلمان دیدار کرده و درباره تحولات اوکراین رایزنی کند.»

دفتر ریاست جمهوری فرانسه نیز در بیانیه‌ای با اعلام برگزاری این نشست تا ساعاتی دیگر افزود: «مکرون پس از تماس ۱۰۵ دقیقه‌ای خود با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، ممکن است با بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس، ماریو دراگی، نخست‌وزیر ایتالیا، و دیگر کشور‌های متحد نیز تبادل نظر کند.»

کشور‌های غربی در حال حاضر در تلاش برای متشنج کردن روابط میان روسیه و اوکراین هستند که از زمان الحاق کریمه رو به وخامت رفته بود. این کشورها، و به طور خاص آمریکا، مدعی احتمال حمله روسیه به اوکراین و تصرف این کشور هستند، ادعایی که مکرر از سوی روسیه رد شده است.

در حال تکمیل...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار