حمدالله محب بازگشت اشرف غنی به افغانستان را رد کرد

حشمت غنی احمدزی می‌گوید که اشرف غنی در صورت بازگشت به افغانستان در انزوا نخواهد نشست.

باشگاه خبرنگاران جوان - حمدالله محب، مشاور پیشین امنیت ملی با نشر تصویرش با رئیس جمهور فراری افغانستان، گفته‌است که: شایعه در مورد بازگشت اشرف غنی به کابل بی‌اساس است. اشرف غنی همیشه به یک صلح پایدار برای همه افغان‌ها باور داشته به آن متعهد است.

این در حالی است که حشمت غنی احمدزی، برادر اشرف‌غنی گفته است که سعی دارد تا زمینه برگشت اشرف غنی به افغانستان فراهم شود.

حشمت غنی احمدزی که اخیرا با برادرش در ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی دیدار داشته گفته است که اشرف غنی می‌خواهد «آخر عمر خود را در افغانستان سپری کند».

حشمت غنی احمدزی گفت که غنی نمی‌خواهد در صورت بازگشت به افغانستان در «کنج مسجد» انزوا باشد؛ در آن صورت بهتر است همچنان در خارج از کشور بماند.

حشمت غنی احمدزی با اشاره به بازگشت سلام رحیمی؛ نماینده ویژه رئیس جمهور پیشین در امور صلح گفته‌ است که رحیمی از اشرف غنی نمایندگی نمی‌کند. 

این در حالی است که غنی خود در مورد بازگشت احتمالی‌اش به افغانستان به تازگی چیزی نگفته است و در آخرین مصاحبه خود گفت: حالا من بر این مسأله متمرکز هستم که بتوانیم راهی اساسی‌ به جلو را درپیش‌بگیریم نه برای مقاصد شخصی، بلکه برای آن‌که قادر باشم به افغانستان و جهتی که در پیش می‌گیرد، کمک کنم که همه ما دوباره بتوانیم به هم تعلق داشته باشیم.

اشرف غنی در ۲۴ ماه اسد سال جاری در حالی که طالبان به دروازه‌های کابل رسیده بود از کشور فرار کرد و به این ترتیب دولت و ارتش افغانستان فروپاشید.

انتهای پیام/ ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.