ادامه حمله اوکراین به جمهوری های خودمختار در مناطق شرقی

منابع خبری از حمله نیرو‌های اوکراینی به ۳ شهر و آمادگی آن‌ها در خط مرزی با روسیه خبر دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان - شبه نظامیان جمهوری خلق لوهانسک (LPR) از گلوله‌باران ۳ شهر به وسیله خمپاره از سوی نیرو‌های اوکراینی خبر دادند.

طبق گزارش اسپوتنیک، از جمله شهر‌هایی که امروز از سوی توپخانه‌های نیرو‌های کی‌یف گلوله‌باران شد، شهر دونتسک بود و کی‌یف درحال آماده‌سازی نیرو‌های خود در اطراف مرز با روسیه است.

همچنین شبه نظامیان جمهوری خلق لوهانسک مدعی وضعیت متشنج در منطقه هستند.

ازطرفی اسپوتنیک اعلام کرد که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، قصد دارد تا در روز‌های آینده تماسی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، برقرار کرده و به حل تنش با اوکراین بپردازد. این در حالی است که ساعاتی پیش نیز «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین در سخنانی، خواستار آتش‌بس فوری در منطقه دونباس، واقع در بخش شرقی این کشور شد.

چندین روز است که میان استقلال‌طلبان روس‌تبار و ارتش اوکراین در دو جمهوری دونتسک و لوهانسک درگیری نظامی وجود دارد و از دو شب گذشته نیز صدای انفجار از این دو منطقه به گوش می‌رسد.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از کاخ الیزه اعلام کرد که «امانوئل مکرون» رئیس جمهور این کشور، در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین، به توافق رسیدند در شرق اوکراین آتش‌بس برقرار شود.

کاخ الیزه اندکی پس از این تماس تلفنی، از برگزاری دیداری میان امانوئل مکرون با مقام‌های آلمان و آمریکا برای رایزنی درباره تحولات اوکراین تا ساعاتی دیگر خبر داد و همچنین گفت احتمال دارد او با بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس، ماریو دراگی، نخست‌وزیر ایتالیا، و دیگر کشور‌های متحد نیز تبادل نظر کند.

در حال حاضر روابط روسیه و اوکراین که پس از الحاق کریمه پرتنش بود، به اوج وخامت خود رسیده است و کشور‌های غربی نیز با ادعا‌های خود مبنی بر احتمال حمله از سوی روسیه، به بدتر شدن اوضاع کمک می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار